Το δίκτυο της Google έχει πρόσβαση περίπου στο 90% των διαδικτυακών χρηστών, καθώς διαχειρίζεται μερικά από τα ισχυρότερα websites παγκοσμίως, (π.χ. gmail, youtube). Συνεπώς έχει στην κατοχή του μια ευρεία γκάμα προσωπικών δεδομένων των online χρηστών, όπως δημογραφικά στοιχεία, ενδιαφέροντα και hobbies, αναζητήσεις στις μηχανές, ηλικίες, κ.α.

Google Network για αποτελεσματικές διαφημίσεις στη Google
Google Network

Η μακροχρόνια συλλογή όλων αυτών των δεδομένων έχουν κάνει την Google να είναι πλέον κάτι περισσότερο από μια απλή μηχανή αναζήτησης. Οι υπηρεσίες της έχουν στραφεί προς τη δημιουργία μιας πανίσχυρης διαδικτυακής πλατφόρμας, το Google Network, το οποίο αποτελείται από τους τύπους διαφημιστικής προβολής, αλλά και από τα site της Google που δυνητικά φιλοξενούν banners ή άλλο υλικό.

Οι διαφημίσεις της Google χωρίζονται σε δύο τύπους:

Google Search
Η λειτουργία της Google βασίζεται στην εμφάνιση των κορυφαίων αποτελεσμάτων που είναι πιο συμβατά με τις αντίστοιχες λεκτικές αναζητήσεις των χρηστών της. Γι΄αυτό, οι διαφημίσεις που “τρέχουν” σε Google Search, σχεδιάζονται με σκοπό να δώσουν άμεσες απαντήσεις στις εξειδικευμένες αναζητήσεις των χρηστών στη μηχανή αναζήτησης της Google. Πιο συγκεκριμένα, διαμορφώνονται από κατάλληλα σχεδιασμένα λεκτικά μηνύματα, τα οποία περιέχουν λέξεις και φράσεις συναφείς με το είδος του διαφημιζόμενου προιόντος, αλλά ταυτόχρονα και δημοφιλείς στις αναζητήσεις “λέξεις – κλειδιά”.

Google Display
Το “στήσιμο” μιας διαφημιστικής καμπάνιας σε Google Display περιλαμβάνει την ανάρτηση στατικών ή κινούμενων banners, κατασκευασμένων με τις ειδικές προδιαγραφές της πλατφόρμας, τα οποία θα προβληθούν σε στοχευμένους χρήστες.
Η αποτελεσματική στόχευση των αποδεκτών των διαφημίσεων της Google διαμορφώνεται πολυπαραγοντικά, με τον κατάλληλο προσδιορισμό των λέξεων – κλειδιών (kewords), με επιλεγμένο γεωγραφικό προσανατολισμό, επιτυχημένο προσδιορισμό ενδιαφερόντων, κλπ. Οι ρυθμίσεις αυτές σχεδιάζονται ως αποτέλεσμα του συνδυασμού έρευνας, εμπειρίας, αλλά και αξιοποίησης των εξειδικευμένων εργαλείων του Google Adwords. Η διαφημιστική πλατφόρμα της Google παρέχει ευρεία γκάμα εργαλείων μέτρησης της πορείας και της απόδοσης κάθε διαφημιστικής καμπάνιας που φιλοξενεί, τα οποία είναι ιδιαίτερα χρήσιμα, καθώς λειτουργούν ανατροφοδοτικά για την real time βελτίωση της (π.χ. ορθότερη στόχευσης των χρηστών, αλλαγή ώρας προβολής της διαφήμισης, κλπ).