Στις 12 Ιανουαρίου 2018 είχαμε μια σημαντική ανακοίνωση από το Facebook που θα επηρεάσει όλους τους επαγγελματίες που έχουν κάποια σελίδα facebook. Για όσους δεν έτυχε να ακούσετε κάτι θα σας τα πω πολύ σύντομα.

Ο Μαρκ ανακοίνωσε ότι οι οργανικές δημοσιεύσεις των σελίδων facebook σχεδόν θα κοπούν από τους τοίχους των fan της σελίδας. Οργανικές σημαίνει μη-πληρωμένες. Άρα όσοι έχετε σελίδα facebook και θέλετε μια δημοσίευση σας να την δουν οι fan της σελίδας σας θα πρέπει να την διαφημίσετε! Υπήρχαν αρκετά σημάδια ότι αυτή η μέρα θα έφτανε και κατά την άποψη μου είναι απολύτως λογικό που συνέβη. Οι σελίδες, τα group και οι άνθρωποι στο Facebook πολλαπλασιάζονται καθημερινά με μεγάλη ταχύτητα. Είναι αδύνατο να χωρέσουν τα πάντα στον τοίχο μας!

Κάτι έπρεπε να κοπεί.

Έτσι λοιπόν το facebook αποφάσισε να δώσει προτεραιότητα στις δημοσιεύσεις των φίλων και λιγότερο των σελίδων (εξάλλου ο λόγος που δημιουργήθηκε ήταν για να φέρει τους ανθρώπους κοντά «bringing people closer together» – όπως μας λέει το mission statement του facebook). Πολύ απλά – από εδώ και πέρα για να βρεθεί κάποια δημοσίευση σας στον τοίχο των fan της σελίδα σας θα σας κοστίζει περισσότερα χρήματα! Και εδώ κολλάει η φράση του Dan Kennedy που είπε πριν αρκετά χρόνια: “The company who can afford to spend the most to acquire a new customer, wins.” Και σε ελεύθερη μετάφραση «Η εταιρεία που αντέχει να πληρώσει τα περισσότερα για να κερδίσει έναν νέο πελάτη, θα νικήσει».

Το παιχνίδι άλλαξε

 Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι οι μεγάλες εταιρείες που έχουν το budget να πληρώσουν για διαφήμιση – αυτές θα έχουν και την μερίδα του λέοντος στο newsfeed των χρηστών και για όλους εμάς τους «μικρούς» θα είναι ένα «ακριβό» σπορ.

Ίσως όχι απλησίαστο – αλλά σίγουρα ακριβό!

Πολλοί φίλοι μου επαγγελματίες ακόμα και digital marketers έχουν αγχωθεί με όλα αυτά!

Δεν χρειάζεται πανικός. Αρκεί να αλλάξουμε λίγο το focus μας και τον τρόπο σκέψης μας.

Τι μπορούμε να κάνουμε

 Το λέω εδώ και χρόνια. Μην επενδύετε σε κάτι που ΔΕΝ σας ανήκει!

Επενδύστε σε κάτι που είναι δικό σας όπως είναι η λίστα των email σας!

Το Facebook είναι ένα «χωράφι» που δεν είναι δικό μας – μας φιλοξενεί, και όποια στιγμή θέλει ο ιδιοκτήτης του μπορεί να κάνει ότι αυτός θεωρεί σωστό.

Επενδύστε σε κάτι που σας ανήκει. Η Λίστα των email σας είναι δική σας. Σας ανήκει.

Σκεφτείτε να έχετε μια λίστα με 1.000 άτομα ή 10.00 ή και 20.000 άτομα από ανθρώπους που έδειξαν ένα αρχικό ενδιαφέρον για τα προϊόντα και υπηρεσίες σας.

  • Μπορείτε να γράψετε οτιδήποτε θέλετε και να σας ακούσουν!
  • Μπορείτε να φέρετε επισκεψιμότητα στην σελίδα σας όποτε εσείς θέλετε με εξαιρετικά μικρό κόστος.
  • Μπορείτε να προβάλετε τα προϊόντα και τις ιδέες σας.
  • Μπορείτε να κάνετε νέους πελάτες και νέους φίλους.

Επιμένω εδώ και χρόνια στο χτίσιμο της Λίστας email – ότι δουλειά και εάν κάνετε!

Ακόμα και στην εκπαίδευση Facebook Marketing καταλήγω στο συμπέρασμα ότι για να έχει αποτέλεσμα το Facebook θα πρέπει να συνδυαστεί με το email.

Σε ανθρώπους που ακόμα δεν σας ξέρουν – χρησιμοποιήστε το Facebook για να πάρετε το email τους – και όχι για να τους πουλήσετε απ’ ευθείας το προϊόν ή την υπηρεσία σας!

Με τις αλλαγές που ανακοίνωσε το Facebook αναδεικνύεται ακόμα περισσότερο η σημασία της λίστας email.

 

Χτίστε λοιπόν την λίστα των email σας.

 

Αρθρογράφος: Βασίλης Παππάς

Epixeirein.gr