Κάθε επιχείρηση αποφασίζει ποια είναι η καλύτερη στρατηγική που πρέπει να ακολουθήσει έτσι ώστε να αυξήσει τους πελάτες της και τα έσοδά της. Το email marketing αποτελεί μια συνήθη πρακτική αρκετών μικρών και μεγάλων επιχειρήσεων που στοχεύει στην προώθηση των προϊόντων ή των υπηρεσιών μέσω αποστολής emails. Εάν μπορέσετε να εκμεταλλευτείτε σωστά τις υπηρεσίες του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου θα διαπιστώσετε πολύ σύντομα τα οφέλη του. Ακολουθώντας τα παρακάτω tips θα είστε σε θέση να σχεδιάσετε με τον κατάλληλο τρόπο τα emails σας ώστε το πρόσημο της διαφημιστικής σας καμπάνιας να είναι θετικό.
Δημιουργήστε μόνοι σας τη λίστα παραληπτών σας
Υπάρχουν εταιρείες οι οποίες πωλούν λίστες με διευθύνσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου με σκοπό την προώθηση διαφημιστικών μηνυμάτων. Εάν ακολουθήσετε όμως αυτή την πρακτική τότε τα emails σας κινδυνεύουν να καταλήξουν στον φάκελο της ανεπιθύμητης αλληλογραφίας. Είναι προτιμότερο να δημιουργήσετε τη λίστα των παραληπτών σας έχοντας την έγκρισή τους, παρά να αποστείλετε emails σε ανθρώπους που δεν έχουν κάνει subscribe στο newsletter της επιχείρησής σας. Εισάγοντας μια φόρμα εγγραφής στο site σας ή επιδιώκοντας την συμπλήρωση των στοιχείων των πελατών στο φυσικό σας κατάστημα θα έχετε την ευκαιρία να δημιουργήσετε μόνοι σας μια λίστα διευθύνσεων.
Επιλέξτε το κατάλληλο Call-to-Action (CTA)
Το CTA που θα ενσωματώσετε στο email σας έχει ως στόχο να προτρέψει τους χρήστες να πατήσουν σε αυτό ώστε να μεταφερθούν στο προϊόν ή την προσφορά σας. Για να το πετύχετε, θα πρέπει το CTA να είναι ευδιάκριτο και να περιλαμβάνει ένα σύντομο αλλά ξεκάθαρο λεκτικό μήνυμα το οποίο θα τραβήξει αμέσως την προσοχή των χρηστών.
Συμβουλευτείτε τις μετρήσεις
Οι δείκτες θα σας παρέχουν χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με την απόδοση της καμπάνιας σας. Ανάλογα με το τι σας ενδιαφέρει μπορείτε να επιλέξετε τους κατάλληλους δείκτες ώστε να πάρετε στοιχεία για το ποσοστό ανοίγματος, απόρριψης ή διαγραφής, δεδομένα που θα σας επιτρέψουν να αξιολογήσετε την ποιότητα του email marketing της επιχείρησής σας και θα σας δείξουν τον δρόμο για τις αλλαγές που χρειάζεται να γίνουν. Δώστε έμφαση στις προτιμήσεις των χρηστών και επανεξετάστε τη στρατηγική σας.
Δώστε προσοχή στον σχεδιασμό
Η ύπαρξη λαθών πολλές φορές μπορεί να είναι καταλυτική για την έκβαση μιας προσπάθειας. Πριν αποστείλετε τα emails φτιάξτε μία λίστα με τα σημεία που χρήζουν προσοχής και ελέγξτε εάν όλα έχουν γίνει σωστά. Φροντίστε το θέμα του μηνύματος να είναι ξεκάθαρο και διαβάστε ξανά το κείμενο για να διορθώσετε τυχόν λάθη. Επίσης, καλό θα ήταν να εξατομικεύσετε το μήνυμα, απευθυνόμενοι στους παραλήπτες προσωπικά, χρησιμοποιώντας το όνομά τους. Τέλος μην ξεχάσετε να αναφέρετε στις υποσημειώσεις του newletter χρήσιμες πληροφορίες για τους πελάτες, όπως το τηλέφωνο εξυπηρέτησης πελατών, όρους χρήσης καθώς και την επιλογή unsubscribe.
Αποφύγετε τις no-reply διευθύνσεις
Ίσως η διαφήμισή σας στηρίζεται στο email marketing αλλά δεν πρέπει να ξεχνάτε ότι για πολλούς το email είναι τρόπος επικοινωνίας. Όταν στερείτε από τους χρήστες τη δυνατότητα να επικοινωνήσουν μαζί σας, σχηματίζεται η εντύπωση πως δεν ενδιαφέρεστε. Επομένως, είναι πολύ πιθανό τα emails σας να μην έχουν την ανταπόκριση που θα περιμένατε. Ιδιαίτερα για τις μικρές επιχειρήσεις, η επικοινωνία και η σχέση εμπιστοσύνης με τους πελάτες είναι ζωτικής σημασίας.