Ένα μεγάλο ποσό που διαθέτει μια επιχείρηση για μάρκετινγκ, πάει σε διαφημίσεις Facebook, καθώς το Facebook προσφέρει μεγάλη ανταπόκριση στις σχέσεις εταιρειών – καταναλωτών. Όταν οι επιχειρήσεις καταβάλλουν ένα μεγάλο ποσό στο εκεί, υπάρχουν οι εξής πιθανότητες: Να πάνε καλά οι διαφημίσεις και να δώσουν επιθυμητά αποτελέσματα ή το ακριβώς αντίθετο, δηλαδή κακά αποτελέσματα και κυριολεκτικά , χάσιμο χρημάτων. Παρακάτω θα δούμε 6 λάθη που κάνουν οι επιχειρήσεις στα Facebook ads.

 

  1. Παραβλέπουμε το βίντεο ως μέθοδο μάρκετινγκ

Το Facebook αναφέρει ότι έως και 15.000 posts θα μπορούσαν να εμφανίζονται στο news feed του καθένα μας κάθε φορά που συνδεόμαστε στο Facebook.

Αν κάτσουμε και κάνουμε μια πρόχειρη έρευνα, θα ανακαλύψουμε ότι οι αναρτήσεις με εικόνες και συνδέσμους δείχνουν μείωση των αλληλεπιδράσεων, αυτό όμως δεν ισχύει για τις αναρτήσεις με βίντεο. Στην πραγματικότητα, θα δούμε ότι υπάρχει μεγάλη αύξηση ζήτησης και αλληλεπίδρασης από το κοινό σε posts με βίντεο παρά με φωτογραφίες.

Να θυμάστε λοιπόν, σαν διαφημιστές της εταιρείας σας αλλά και του εαυτού σας, πως τα βίντεο τραβάνε πλέον την προσοχή περισσότερο από ότι μια εικόνα. Επενδύστε στις διαφημίσεις που… «κινούνται».

 

  1. Δεν είμαστε ξεκάθαροι με το target group μας

Ορισμένες διαφημιστικές καμπάνιες στο Facebook απευθύνονται σε 20 εκατομμύρια άτομα. Δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι ένας σημαντικός αριθμός ατόμων που βλέπουν αυτές τις διαφημίσεις δεν ανταποκρίνονται ευνοϊκά – ή καθόλου. Οι διαφημιστές θα πρέπει να είναι ρεαλιστές όταν καθορίζουν τον αριθμό των ατόμων που πρέπει να στοχεύσουν το προϊόν, την υπηρεσία ή το brand τους.

Το Facebook μπορεί να σας δώσει προτάσεις σχετικά με τον πιθανό αριθμό ατόμων που επωφελούνται από το συγκεκριμένο ποσό διαφημίσεων που έχετε ορίσει. Αν το κοινό είναι πολύ μεγάλο, είναι προτιμότερο να το περιορίσετε επιλέγοντας φίλτρα όπως, ηλικίες, φύλο, περιοχή κ.α.

 

  1. Αδυναμία παρακολούθησης των διαφημίσεων μας

Η παρακολούθηση μιας καμπάνιας είναι απαραίτητη για την επιτυχία της και είναι εύκολη με τα εύχρηστα εργαλεία αυτοματοποίησης του Facebook. Εντούτοις, μπορεί να είναι δελεαστικό για τους διαφημιστές να στηρίζονται αρκετά σε αυτούς. Αυτό που επίσης θα σας βοηθήσει πολύ, είναι να βλέπετε τα σχόλια του target group σας στις διαφημίσεις ώστε να μπορέσετε να καταλάβετε αν αυτή η διαφήμιση τους αρέσει ή τους ενοχλεί. Επίσης θα ήταν καλό να μην στοχεύουμε συνεχώς στο ίδιο κοινό με το ίδιο περιεχόμενο ξανά και ξανά, πόσο μάλλον αν ανακαλύψουμε ότι τους ενοχλεί η διαφήμιση μας, επομένως σίγουρα δε θέλουμε να πέσουμε πάλι πάνω τους.

Άρα ένας αποτελεσματικός τρόπος για να αποφύγουμε αυτό το ακροατήριο, είναι να παρακολουθούμε τα σχόλια του.

 

  1. Επιλέγουμε τον λάθος τύπο διαφήμισης

Το Facebook προσφέρει διάφορους τύπους διαφημίσεων και αυτό είναι μερικές φορές προβληματικό. Ένας μαρκετίστας μπορεί να κάνει το συνηθισμένο λάθος να επιλέξει έναν τύπο διαφήμισης χωρίς να βεβαιωθεί ότι είναι ο πιο κατάλληλος τύπος για να του δώσει τα επιθυμητά αποτελέσματα. Υπάρχουν πολλές επιλογές διαφήμισης, συμπεριλαμβανομένων των διαφημίσεων που αποσκοπούν στην αύξηση της παρουσίας σας σε εκδηλώσεις, να προσελκύσουν άτομα σε έναν ιστότοπο, να τους παροτρύνετε να εγκαταστήσουν μια εφαρμογή κα.

Πριν επιλέξετε τον τύπο διαφήμισης σκεφτείτε το λίγο παραπάνω και να είστε σίγουροι για το ποιος είναι ο σκοπός της διαφήμισης σας.

 

  1. Τεστάρουμε πολλές διαφορετικές διαφημίσεις ταυτόχρονα

Ξεκινώντας μια διαφήμιση έχουμε την δυνατότητα να κάνουμε split test και να φτιάξουμε 2 διαφημίσεις (δοκιμαστικές) με διαφορετικό targeting. Αυτό σημαίνει ότι (ανάλογα το προϊόν/υπηρεσία μας) στην Α διαφήμιση θα απευθυνθούμε σε γυναίκες που ζουν στην Ελλάδα και στην Β διαφήμιση θα απευθυνθούμε σε γυναίκες άνω των 30 χρονών, με διάφορα ενδιαφέροντα που σχετίζονται με το προϊόν μας και ζουν στην Ελλάδα.  Είναι ένα πολύ καλό εργαλείο, διότι μας βοηθάει να καταλάβουμε το target group μας ξεκάθαρα. Όμως εκεί που πρέπει να προσέξουμε είναι να μην κάνουμε πολλές δοκιμαστικές διαφημίσεις μαζί, γιατί έτσι χάνετε η μεταβλητή των διαφημίσεων η οποία έχει πάρει μια πορεία έως τώρα και μας έχει δώσει το πραγματικό target group μας και εν τέλει μπερδεύεται με όλες τις άλλες.

Για να είστε λοιπόν σίγουροι για το ποιο κοινό αλληλοεπιδρά καλύτερα με τις διαφημίσεις σας, επιλέξτε 2 διαφορετικά. Αργότερα μπορείτε να προβείτε σε άλλα 2 και ούτω καθ’ εξής.

 

  1. Παίρνουμε αποφάσεις για μελλοντικό marketing plan πολύ βιαστικά

Οι έμποροι συχνά υποθέτουν ότι δεν θα υπάρξουν σημαντικές αλλαγές στις αντιλήψεις του κοινού σχετικά με το brand ή τις κοινωνικές απόψεις μιας διαφημιστικής πλατφόρμας πριν τελειώσει η εκστρατεία. Προγραμματίζουν τις διαφημιστικές τους εκστρατείες πάρα πολύ νωρίτερα, γεγονός που θα μπορούσε να οδηγήσει σε προβλήματα. Όταν η Cambridge Analytica απέκτησε πρόσβαση σε δεδομένα Facebook από εκατομμύρια ανθρώπους χωρίς συγκατάθεση, πολλοί χρήστες και επιχειρήσεις υποτιμούσαν τη χρήση ή τη διαφήμιση στο Facebook.

Με την εξέλιξη αυτού του γεγονότος μπορούμε εύκολα να διαπιστώσουμε γιατί δεν πρέπει να βιαζόμαστε να σχεδιάσουμε το επόμενο marketing plan μας σχετικά με τις online διαφημίσεις. Take your time!

 

Σκεφτείτε στρατηγικά

Ως έμπορος, είναι έξυπνο να είστε όσο το δυνατόν πιο πολύ ευέλικτος ενώ ταυτόχρονα αντιστέκεστε στην ανάγκη να κάνετε δραστικές κινήσεις. Οι διαφημιζόμενοι συχνά απορρίπτουν τις διαφημίσεις, πριν καν τελειώσουν, όταν δεν λαμβάνουν θετικά αποτελέσματα. Η υπομονή, όμως συχνά έχει ως αποτέλεσμα μεγαλύτερες από τις αναμενόμενες αποδόσεις.

Δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι οι εταιρείες εξακολουθούν να αφιερώνουν σημαντικά ποσά στις διαφημίσεις Facebook. Λαμβάνοντας υπόψη αυτά τα 6 κοινά σφάλματα, μπορείτε να αυξήσετε τις πιθανότητές σας να δημοσιεύσετε ένα μέγιστο αποτελεσματικό περιεχόμενο.

Απαντήστε