Θέλετε να κερδίσετε περισσότερη προσοχή για την επιχείρηση σας στα social media, αλλά το brand σας είναι κάπου ξεχασμένο και κανείς δεν το αναγνωρίζει ή δεν ξέρει καν ότι υπάρχει; Αν ναι, μην πανικοβάλλεστε. Είναι πολλοί εκείνοι οι οποίοι έχουν μπροστά τους την λύση σε αυτό το πρόβλημα αλλά αποτυγχάνουν να το δουν. 3 αποτελεσματικές «ψυχολογικές» στρατηγικές είναι εδώ, για να ενταχθούν στο στρατηγικό μάρκετινγκ της επιχείρησης σας.

Αυτές οι 3 στρατηγικές είναι:

  1. Αμοιβαιότητα (Reciprocity)
  2. Κοινωνική Απόδειξη (Social Proof)
  3. Έλλειψη (Scarcity)

Μπορεί να τις έχετε ξανά ακούσει αλλά μάλλον δεν γνωρίζατε την επίδραση τους ως προς την εταιρεία και το brand σας. Πάμε να δούμε αναλυτικότερα πως είναι χρήσιμες αυτές οι στρατηγικές για την επιχείρηση σας.

 

1. Αμοιβαιότητα: Η δύναμη της ανταπόδοσης

Φαίνεται καλή ιδέα να κάνετε share συνδέσμους, διάφορες σελίδες σας και άλλα πολλά. Όμως η αλήθεια είναι πως με αυτήν την ενέργεια μάλλον κάνετε κακό στην επιχείρηση και το brand σας. Ο κόσμος δεν θέλει να βλέπει τι τον παροτρύνετε να κάνει αλλά τι υποσχέσεις έχετε δώσει και αν τις έχετε τηρήσει.

Ο «Νόμος της Αμοιβαιότητας» λέει ότι πρέπει να δίνεις πριν πάρεις. Χτίζοντας σιγά σιγά αυτή τη στρατηγική γρήγορα θα καταλάβετε πως η αμοιβαιότητα είναι, ας το πούμε, μια λεωφόρος, πάνω στην οποία καθοδηγείστε να φτάσετε στους στόχους σας.

Μια εξαιρετική δράση αμοιβαιότητας είναι να δώσετε τις καλύτερες ιδέες σας. (Παράδειγμα) Ειπώθηκε κάποτε μια ιστορία για τον CEO της Geek Squad, ο οποίος εξήγησε στον κόσμο πώς να φτιάξουν τους υπολογιστές τους δωρεάν μέσω άρθρων και βίντεο. Όπως ήταν λογικό, κάποιος είχε την άποψη ότι αυτό ήταν μια εντελώς κακή επιχειρηματική ιδέα. Ωστόσο, ο Διευθύνων Σύμβουλος εξήγησε ότι όταν, ο κόσμος που απευθυνόταν, τελικά δεν θα μπορούσε να φτιάξει τους υπολογιστές μόνος του, ποιον θα καλούσε να τους φτιάξουν; Κάποιο τυχαίο άτομο ή την εταιρεία που του έδωσε αυτή τη δωρεάν πληροφορία;

Με αυτό θα καταφέρετε, όχι μόνο, οι δωρεάν πληροφορίες, να βοηθήσουν το κοινό σας, αλλά και να δημιουργήσετε επίσης μια αίσθηση εμπειρογνωμοσύνης άμεσα συνδεόμενη με την επιχείρησή σας. Αυτή η εμπειρία θα προσελκύσει το κοινό σας πιο κοντά στο brand σας.

2. Κοινωνική Απόδειξη: Δημιουργία «μαρτύρων»

Η κοινωνική απόδειξη (Social Proof) είναι ο «εργάτης» που χτίζει τις «γέφυρες» ανάμεσα στους δυνητικούς σας πελάτες. Ψυχολογικά (μιας και αυτό είναι τ

Στρατηγικές μάρκετινγκ
Στρατηγική Brand

ο θέμα μας), η κοινωνική απόδειξη επηρεάζει τη συμπεριφορά μας κάθε φορά που παρακολουθούμε τις ενέργειες ενός ατόμου στο διαδίκτυο, είτε μιλάει για ένα συγκεκριμένο brand ή για ένα νέο βιβλίο που μόλις αγόρασε. Και αυτό είναι, ακριβώς, που θέλετε να πετύχετε. Να μιλούν για το όνομα σας, για το brand σας.

Αυτό που χρειάζεστε τι είναι; Μάρτυρες. Σε ότι ενέργεια θέλουμε να προβούμε στην καθημερινότητα μας, όπως για παράδειγμα, να αγοράσουμε ένα ρούχο, να πάρουμε παπούτσια, να βρούμε κάποια υπηρεσία, πάντα ζητάμε την γνώμη κάποιου ο οποίος έχει εμπειρία από κάποια παρόμοια αγορά που επιθυμούμε να κάνουμε. Και όπως είναι λογικό, η αρνητική «μαρτυρία» μπορεί να καταστρέψει το brand σας εξίσου γρήγορα.

Η κοινωνική απόδειξη είναι ένα ισχυρό «εργαλείο» για να επηρεάσετε το κοινό σας και βοηθά όταν είστε έτοιμοι να προβείτε στη προώθηση ενός νέου προϊόντος/υπηρεσίας.

3. Έλλειψη

Έχετε δει ποτέ την έλλειψη να επιδρά στους δυνητικούς σας πελάτες; Αν όχι, τα αποτελέσματα που προκύπτουν από αυτή τη δράση, θα σας εκπλήξουν. Και τι εννοούμε με αυτό; Σκεφτείτε πόσοι άνθρωποι έχουν «τρέξει» για να προλάβουν την πρώτη κυκλοφορία ενός βιβλίου ή οποιουδήποτε άλλου προϊόντος με τον φόβο μήπως εξαντληθεί.

Εάν δεν έχετε καταλάβει ακόμα την «δύναμη» της έλλειψης, επιτρέψτε μου να το εξηγήσω σε μια πρόταση: Η έλλειψη θέτει έναν περιορισμό στο προϊόν/υπηρεσία που μόλις βγάλατε στην αγορά, με αποτέλεσμα να δημιουργείτε FOMO στο κοινό σας. Τι σημαίνουν τα αρχικά FOMO; Fear Of Missing Out, δηλαδή ο φόβος μην χάσουμε κάτι που μόλις βγήκε στην αγορά, οι άλλοι έχουν ήδη αποκτήσει και το θέλουμε κι εμείς.

Η έλλειψη είναι ένα ισχυρό ψυχολογικό εργαλείο γιατί κανείς δεν θέλει να μείνει στην απ’ έξω. Όταν κάποιος αισθάνεται ότι απουσιάζει από τα γεγονότα, ο εγκέφαλός του τον οδηγεί σε μια κατάσταση υψηλής συναισθηματικής δυσφορίας. Ο μόνος τρόπος για να ανακουφιστείτε από αυτή τη ψυχολογική κατάσταση είναι να ξεχάσετε αυτό που θέλατε και να μην επιθυμείτε πια την αγορά του ή το εντελώς αντίθετο, να το αγοράσετε αμέσως.

Η έλλειψη είναι αποτελεσματική. Ωστόσο, πρέπει να γνωρίζετε και να κατανοείτε το κοινό σας και τις ανάγκες του για να λειτουργήσει σωστά. Κάντε μια έρευνα αγοράς και δημιουργήστε αυτό που έχουν περισσότερο ανάγκη. Ορίστε ένα χρονικό όριο στο προϊόν/υπηρεσία που μόλις δημιουργήσατε και ενημερώστε τους άμεσα για το τι χρειάζεται να κάνουν προτού εξαντληθεί (τι άλλο από την αγορά του).

 

Υπάρχουν κι άλλες πολλές στρατηγικές που μπορείτε να ακολουθήσετε για τα κοινωνικά δίκτυα της επιχείρησης σας. Αυτές οι 3 όμως είναι πλήρως αποτελεσματικές γιατί επιδρούν άμεσα στην ψυχολογία του καταναλωτή, όταν εκτελούνται όμως σωστά.

Καλή αρχή, καλές δουλειές και μη ξεχνάτε να ψυχολογείτε το κοινό σας.

Απαντήστε