Η υπηρεσία AdWords και οι πρακτικές SEO είναι δύο βασικοί πυλώνες του μάρκετινγκ μηχανών αναζήτησης (SEM) και αποτελούν χρήσιμα εργαλεία ψηφιακού marketing για τις επιχειρήσεις. Στο ερώτημα ποια μέθοδος είναι καλύτερη δεν υπάρχει ξεκάθαρη απάντηση, αλλά μέσα από αξιολόγηση των χαρακτηριστικών τους, των ομοιοτήτων και των διαφορών τους θα μπορέσετε να επιλέξετε την κατάλληλη για εσάς.
Τι είναι το SEO;
Ενώ το Google AdWords είναι μια υπηρεσία διαφημίσεων επί πληρωμή, το SEO περιλαμβάνει όλες εκείνες τις ενέργειες που θα αποφέρουν καλύτερα αποτελέσματα κατάταξης μιας ιστοσελίδας στις μηχανές αναζήτησης. Μια ιστοσελίδα για να καταστεί φιλική προς τις μηχανές αναζήτησης χρειάζεται να είναι γρήγορη, να παρέχει στους χρήστες χρήσιμο και πλούσιο περιεχόμενο, να υπάρχουν λέξεις- κλειδιά και να είναι mobile friendly.
SEO ή Google AdWords; Crash test
Το AdWords μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε sites της Google και να παρουσιάσει αποτελέσματα άμεσα. Πρόκειται για μια επί πληρωμή υπηρεσία αλλά με αυτόν τον τρόπο εξασφαλίζετε πως η διαφήμισή σας θα εμφανιστεί στο επάνω μέρος της σελίδας, υψηλότερα από τα αποτελέσματα της Google. Επιπλέον, χρησιμοποιώντας το AdWords μπορείτε να αξιολογείτε την απόδοση επένδυσης (ROI) και να ορίζετε πολλαπλές λέξεις- κλειδιά. Τέλος η διαφήμισή σας μπορεί να εμφανίζεται σε διάφορες ιστοσελίδες κατά την περιήγηση των χρηστών.
Επενδύοντας σε πρακτικές SEO, τα αποτελέσματα δεν είναι άμεσα ορατά καθώς απαιτείται αρκετή προσπάθεια για να πετύχετε υψηλή κατάταξη αλλά οι βασικές αρχές του SEO μπορούν να εφαρμοστούν σε όλες τις μηχανές αναζήτησης. Επίσης, δεν υπάρχει η δυνατότητα στόχευσης σε πολλές λέξεις- κλειδιά αλλά σε μερικές οι οποίες θεωρούνται και οι πιο σημαντικές.
Ποια μέθοδο να επιλέξετε;
Η αλήθεια είναι πως η κάθε μέθοδος παρουσιάζει διαφορετικά πλεονεκτήματα αλλά εάν δούμε τα πράγματα πιο σφαιρικά θα διαπιστώσουμε πως αλληλοσυμπληρώνονται. Κατά γενική ομολογία, το Google AdWords προτείνεται σε νέες επιχειρήσεις οι οποίες επιθυμούν γρήγορα αποτελέσματα. Η χρήση της υπηρεσίας όμως πρέπει να γίνεται με σωστό υπολογισμό όλων των παραμέτρων και να σχεδιάζεται από ειδικούς στον τομέα του marketing διαφορετικά μπορεί να έχει τα αντίθετα αποτελέσματα. Οι πρακτικές SEO εγγυώνται μακροπρόθεσμη επιτυχία και σε συνδυασμό με το AdWords θα σας ανταμείψουν με μεγαλύτερη επισκεψιμότητα και υψηλότερη κατάταξη στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης.