Ο σχεδιασμός και η υλοποίηση της κατάλληλης στρατηγικής online marketing της επιχείρησής σας είναι μία διαδικασία που πρωταρχικά απαιτεί να γνωρίζετε σε ποιες ομάδες θέλετε να προωθήσετε τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας. Σίγουρα το ιδανικό είναι να φτάσουν τα προϊόντα σας σε μεγάλο αριθμό ανθρώπων, αυτό όμως μπορεί να σταθεί αδύνατο καθώς διαφορετικοί άνθρωποι έχουν διαφορετικά χαρακτηριστικά και ανάγκες. Επομένως, η τμηματοποίηση του πληθυσμού σε ομάδες και η επιλογή του κατάλληλου κοινού θα σας βοηθήσει να αυξήσετε την απόδοση αλλά και την επίδραση του διαφημιστικού σας μηνύματος.

Στόχευσε το target group στο online marketing
target group

Τι εννοούμε όταν μιλάμε για κοινό- στόχο

Στο marketing όταν αναφερόμαστε στο κοινό-στόχο (target group) εννοούμε την ομάδα ανθρώπων με ιδιαίτερα δημογραφικά χαρακτηριστικά στην οποία απευθύνεται μια διαφημιστική καμπάνια και κατά συνέπεια, τα προϊόντα μιας επιχείρησης και παρουσιάζουν τις μεγαλύτερες πιθανότητες να αγοράσουν το διαφημιζόμενο προϊόν. Επομένως, ανάλογα με την επιχείρηση που διαθέτετε, χρειάζεται να αποφασίσετε σε ποιο κοινό απευθύνεστε. Εάν δραστηριοποιείστε στον τομέα των παιχνιδιών το κοινό- στόχος σας θα είναι οι γονείς ενώ άλλες κατηγοριοποιήσεις αφορούν ηλικιακά, γεωγραφικά ή εισοδηματικά κριτήρια.

Ποια είναι η σημασία του κοινού-στόχου

Ο καθορισμός του target group είναι πολύ σημαντικός για μια επιχείρηση γιατί εκεί θα στηριχθεί ο σχεδιασμός της διαφημιστικής καμπάνιας. Το περιεχόμενο του μηνύματος θα πρέπει να ανταποκρίνεται στο προφίλ του υποψήφιου πελάτη στον οποίο στοχεύετε. Για να αγοράσουν τα προϊόντα σας χρειάζεται να δημιουργηθεί ένας δεσμός ανάμεσα στις ανάγκες των ανθρώπων και σε αυτό που προσφέρετε. Το κατάλληλο διαφημιστικό μήνυμα θα περιέχει τις λέξεις ή τις εικόνες που θα κάνουν τους υποψήφιους πελάτες να ταυτιστούν με αυτό που βλέπουν, ακούν ή διαβάζουν και με αυτόν τον τρόπο θα αισθανθούν την ανάγκη να αποκτήσουν το προϊόν σας. Επομένως, χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή στην επιλογή του κοινού- στόχου όπως επίσης και ενδελεχής μελέτη των χαρακτηριστικών του ώστε η διαφήμισή σας να στεφθεί με επιτυχία.  

Βρείτε το κατάλληλο μέσο για να προσεγγίσετε τους υποψήφιους πελάτες

Πριν αποφασίσετε το μέσο στο οποίο θα διαφημιστείτε καλό θα ήταν να μελετήσετε τα δημογραφικά στοιχεία του target group σας. Η έρευνα σχετικά με τις προτιμήσεις και τα χαρακτηριστικά της διαδικτυακής συμπεριφοράς των ατόμων στα οποία απευθύνεστε θα συμβάλλουν στο να κατανοήσετε ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος για να προβάλλετε τα προϊόντα σας. Σίγουρα οι συνήθειες και οι ανάγκες διαφέρουν αλλά, γνωρίζοντας για παράδειγμα σε ποιο μέσο κοινωνικής δικτύωσης εμφανίζονται περισσότερο ενεργοί ή ποιες ιστοσελίδες επισκέπτονται καθημερινά θα μπορέσετε να δημιουργήσετε στοχευμένες διαφημίσεις που θα πείθουν για την χρησιμότητα και την αναγκαιότητα αγοράς του προϊόντος σας.

Πως θα προσδιορίσετε το target group σας

Μπορεί σε κάποιους να ακούγεται περίπλοκο αλλά δεν είναι. Η σημασία του προσδιορισμού του κοινού στο οποίο απευθύνεστε είναι τεράστια καθώς σε αυτό το σημείο έγκειται η επιτυχία της προώθησης του προϊόντος σας. Θα πρέπει να έχετε υπόψη σας πως οι παράγοντες που επιδρούν στην απόφαση για αγορά ενός προϊόντος είναι αρκετοί. Για παράδειγμα μπορεί ένα άτομο να επιθυμεί την αγορά του προϊόντος που διαφημίζετε αλλά η απόφαση αγοράς του δεν εξαρτάται απόλυτα από αυτό. Επομένως, θα πρέπει να γίνει διαχωρισμός μεταξύ των πληθυσμών στους οποίους στοχεύετε και στους πληθυσμούς που παίρνουν τις καταναλωτικές αποφάσεις ώστε να προσαρμόσετε την διαφήμισή σας και να επιτύχετε καλύτερα αποτελέσματα.

Εκτιμήστε τα αποτελέσματα της καμπάνιας σας

Τα στοιχεία τα οποία αποτυπώνουν την επιτυχία μιας διαφημιστικής καμπάνιας δεν βρίσκονται απαραίτητα στο δημιουργικό και καλλιτεχνικό κομμάτι της αλλά στην επίδραση που έχει στο κοινό- στόχο το μήνυμα. Για να εξετάσετε και να αξιολογήσετε την απόδοση της διαφημιστικής σας προσπάθειας θα πρέπει να κοιτάξετε τα στοιχεία και τις μετρήσεις που είναι άμεσα συνδεδεμένες με την ίδια τη διαφήμιση. Για παράδειγμα μπορείτε να ελέγξετε μέσω ενός email πως οι πιθανοί πελάτες ανταποκρίνονται σε αυτό, τις νέες εγγραφές στο newsletter ή ακόμα και πόση αύξηση έχει παρατηρηθεί στις πωλήσεις. Κατανοώντας τις συμπεριφορές και τις προτιμήσεις του κοινού στο οποίο στοχεύετε θα προσαρμόσετε τη διαφήμισή σας ώστε να καλύψετε τις ανάγκες του.