Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος η 23η Απριλίου με πρωτοβουλία της UNESCO είναι αφιερωμένη στον εορτασμό του βιβλίου. Η δυναμική είσοδος των ebooks και η προτίμησή τους από μεγάλη μερίδα αναγνωστών έχει δημιουργήσει μια νέα πρόκληση για τους ιδιοκτήτες βιβλιοπωλείων. Υπάρχουν βέβαια και οι πιο παραδοσιακοί που παραμένουν πιστοί στο χαρτί επιλέγοντας να χαθούν στη μυρωδιά και τις σελίδες ενός καλού βιβλίου. Αν και διανύουμε μια δύσκολη οικονομικά περίοδο, τα βιβλία συνεχίζουν να αποτελούν μια διέξοδο από την καθημερινότητα. Επομένως, όσοι δραστηριοποιείστε επαγγελματικά στον συγκεκριμένο χώρο μπορείτε να δείτε τις πωλήσεις σας να ανεβαίνουν ακολουθώντας απλές συμβουλές.

Tips για να αυξήσετε τις πωλήσεις στο βιβλιοπωλείο
πωλήσεις στο βιβλιοπωλείο

Κάντε τα social media σύμμαχό σας

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σας προσφέρουν επικοινωνία με το κοινό και με πιθανούς νέους πελάτες. Μη διστάζετε λοιπόν να τα χρησιμοποιείτε για να μοιραστείτε τα νέα του βιβλιοπωλείου σας σε καθημερινή ή εβδομαδιαία βάση. Η ενημέρωση για νέες κυκλοφορίες ή εκδηλώσεις που λαμβάνουν χώρα στο κατάστημά σας θα προσελκύσουν αρκετό κόσμο και η πιθανότητα να αγοράσει κάποιος ένα βιβλίο αυξάνεται σημαντικά. Επιπλέον, δημιουργήστε ειδικές προσφορές για όσους σας ακολουθούν στα social media.

Η τιμή είναι σημαντικός παράγοντας

Σε έναν ανταγωνιστικό χώρο όπως αυτός του βιβλίου, η πολιτική των τιμών οφείλει να είναι σωστά σχεδιασμένη για να πετύχετε αύξηση στις πωλήσεις σας. Οι τιμές σας πρέπει να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις και τις προσδοκίες των πελατών σας, αφήνοντας όμως παράλληλα περιθώριο κέρδους και για εσάς. Εάν είστε ένα μικρό βιβλιοπωλείο τότε η υπερκοστολόγηση των προϊόντων σας δεν θα φέρει το επιθυμητό αποτέλεσμα καθώς θα έχετε να συναγωνιστείτε μεγάλες αλυσίδες και online βιβλιοπωλεία.

Θεσπίστε πολιτική επιβράβευσης πελατών

Η επιβράβευση τακτικών πελατών είναι μια πρακτική που μπορεί να αποδειχτεί αρκετά κερδοφόρα για το βιβλιοπωλείο σας. Τα επιπλέον προνόμια σε όσους αγοράζουν συχνά από εσάς δίνει κίνητρο όχι μόνο στους υπάρχοντες αλλά και σε νέους πελάτες. Η εξαργύρωση πόντων ή ένα δωρεάν βιβλίο μετά από συγκεκριμένο αριθμό αγορών θα σας εξυψώσει στα μάτια του αγοραστικού κοινού. Όταν οι πελάτες μένουν ικανοποιημένοι από εσάς αυτό αντικατοπτρίζεται στην αύξηση των πωλήσεών σας.

Διοργανώστε εκδηλώσεις

Τα events είναι ένας ενδεδειγμένος τρόπος για την προσέλκυση νέων πελατών. Η πρόσκληση σε συγγραφείς να βρεθούν στο χώρο σας και να μιλήσουν για τα βιβλία τους θα αποτελέσει πόλο έλξης για το αναγνωστικό κοινό, ιδιαίτερα όταν πρόκειται για αρκετά δημοφιλείς συγγραφείς. Επιπλέον, ανάλογα με την περιοχή στην οποία δραστηριοποιείστε και τα δημογραφικά χαρακτηριστικά των κατοίκων, μπορείτε να οργανώσετε αντίστοιχες εκδηλώσεις. Αν για παράδειγμα βρίσκεστε κοντά σε σχολείο μπορείτε να διοργανώσετε εκδηλώσεις για παιδιά με αφήγηση παραμυθιών και εργαστήρια κατασκευών. Τα δωρεάν σεμινάρια και οι ομιλίες είναι επίσης ένας τρόπος να προσελκύσετε το κοινό, να συζητήσετε για ενδιαφέροντα θέματα και να προωθήσετε τα βιβλία σας.

Αφιερώστε χρόνο στην κατασκευή ιστοσελίδας

Το site του βιβλιοπωλείου σας εξασφαλίζει εκτός από τη φυσική και τη διαδικτυακή σας παρουσία. Εκεί, μπορείτε να παρέχετε πληροφορίες για την επιχείρησή σας, τη φιλοσοφία σας αλλά και τα προϊόντα σας με αποσπάσματα από βιβλία. Η ενσωμάτωση ενός online shop είναι απαραίτητη και θα δώσει ώθηση στις πωλήσεις σας καθώς είναι ένας αρκετά εύκολος τρόπος αγορών τον οποίο επιλέγουν πολλοί καταναλωτές. Η έκπτωση για αγορές που θα γίνουν ηλεκτρονικά θα τραβήξουν την προσοχή μεγάλου μέρους του κοινού.