Ένας αποτελεσματικός τρόπος διαφημιστικής προβολής μιας επιχείρησης είναι η κατασκευή web banners και η τοποθέτησή τους σε σελίδες με θεματολογία που προσελκύει τους πιθανούς μελλοντικούς πελάτες μας. Η επιλογή του μέσου φιλοξενίας θα το επιλέξουμε ενδεχομένως μέσα από τη σχετική έρευνα αγοράς σε ιστοσελίδες που μας ενδιαφέρουν, ή θα το αναθέσουμε στο Google Display Network. Σε κάθε περίπτωση, τα web banners που θα χρησιμοποιήσουμε για να προβάλλουμε την επιχείρησή μας θα πρέπει να είναι καλοσχεδιασμένα και να εξυπηρετούν τους διαφημιστικούς σκοπούς μας. Ακολουθούν μερικές συμβουλές για σωστό σχεδιασμό των banners και γενικώς για το web design:

διαφημιστικά banners και web design για brand awareness
Διαφημιστικά banners

⦁ Αναγνωρίζουμε το κοινό – στόχο και προσδιορίζουμε τι ζητάμε από αυτό. Πριν σχεδιάσουμε το περιεχόμενο ενός διαφημιστικού banner, προσαρμόζουμε την αισθητική της εικόνας και το ύφος του κειμένου στις ιδιαίτερες ανάγκες του κοινού μας. Παράλληλα, προσαρμόζουμε το banner ανάλογα με τη λειτουργία που θα έχει στην πράξη. Για παράδειγμα, το περιεχόμενο διαφοροποιείται αν θέλουμε να οδηγήσουμε τους χρήστες στην αρχική σελίδα της ιστοσελίδας μας, ή αν θέλουμε να προβάλλουμε μια ψηφοφορία στο Facebook.

⦁ Αναδεικνύουμε τα πλεονεκτήματα του προϊόντος μας. Απομονώνουμε τα στοιχεία που κάνουν το προϊόν που διαφημίζουμε ξεχωριστό συγκριτικά με τον ανταγωνισμό του. Αυτό μας βοηθάει να γράψουμε εύστοχο και ελκυστικό κείμενο για το banner και να διαλέξουμε τις σωστές εικόνες.

⦁ Ακολουθούμε τις στάνταρ διαστάσεις για τα banners. Οι περισσότερες ιστοσελίδες παρέχουν θέσεις που είναι διαμορφωμένες με συγκεκριμένες αναλογίες. Ανεβάζοντας banners σε στάνταρ διαστάσεις αυξάνουμε την πιθανότητα προβολής τους σε περισσότερους ιστοτόπους.

⦁ Χρησιμοποιούμε ευανάγνωστες γραμματοσειρές. Θέλουμε τα μηνύματα του banner να είναι ξεκάθαρα γραμμένα και να μην δυσκολεύουν τον χρήστη.

⦁ Χρησιμοποιούμε εικόνες υψηλής ανάλυσης. Σύμφωνα με μελέτες, οι εικόνες κακής ποιότητας καλλιεργούν κλίμα έλλειψης εμπιστοσύνης ανάμεσα στον χρήστη και στο διαφημιζόμενο προϊόν.

⦁ Εφαρμόζουμε την χαρακτηριστική χρωματική παλέτα των λογοτύπων της επιχείρησής μας. Επιδιώκουμε δηλαδή να βοηθήσουμε το χρήστη – στόχο να συνδέσει το banner με το brand μας. Επίσης, είναι ο καλύτερος τρόπος για να ενισχύσουμε την αναγνωρισιμότητα του σήματός μας  (brand awareness).

⦁ Δεν “παραφορτώνουμε” τη σύνθεση του banner. Χρησιμοποιούμε λιτά κείμενα με εύστοχα σλόγκαν, που επικοινωνούν αβίαστα τα μηνύματα που θέλουμε να διαδώσουμε. Αντίστοιχα, επιλέγουμε ξεκάθαρες φωτογραφίες που δίνουν συγκεκριμένες και ξεκάθαρες πληροφορίες.

⦁ Ολοκληρώνουμε τη σύνθεση με στοιχεία του φορέα, όπως το website ή το λογότυπο. Είναι σημαντικό να διευκρινίζουμε στον χρήση ποια επιχείρηση, ή πoιό προϊόν βρίσκεται πίσω από το διαφημιστικό banner.