Πραγματικά ζούμε σε έναν αυτοματοποιημένο κόσμο. Από την αυτο-οδήγηση των αυτοκινήτων έως στα συστήματα ΤΝ (Τεχνητής Νοημοσύνης) που θα παραγγέλνουν πράγματα από το παντοπωλείο της γειτονιάς ή θα παίζουν μουσική με μια μόνο εντολή. Είναι, σαφώς, εύκολο να δούμε πώς η αυτοματοποίηση μας ωφελεί με κάθε τρόπο.

Η τεχνητή νοημοσύνη μεταμορφώνει πραγματικά τον επιχειρηματικό κόσμο. Πολλές επιχειρήσεις σχεδιάζουν να ενσωματώσουν την αυτοματοποίηση στο επιχειρηματικό μοντέλο τους μέσα στα επόμενα χρόνια. Αυτά τα συστήματα μπορούν να αυξήσουν τις επαφές με τον κόσμο, τις πωλήσεις και τα έσοδα όπως ποτέ πριν. Όλα εξοικονομώντας χρόνο και χρήμα. Ακούγεται πολύ καλό για να είναι αληθινό; Δείτε πώς μπορείτε να εφαρμόσετε με επιτυχία την αυτοματοποίηση στον κύκλο πωλήσεων B2B.

 

Επιταχύνετε τη πώληση

Σε B2B, είναι πολύ σπάνιο να βιώσετε μια πώληση μετά την πρώτη συνάντηση με έναν πελάτη. Στην πραγματικότητα, αυτό συμβαίνει σε λιγότερο από το 2% των πωλήσεων. Αυτό σημαίνει ότι 98% των πελατών B2B «ταξιδεύουν» μέσω μιας περίπλοκης διοχέτευσης πωλήσεων προτού πάρουν μια τελική απόφαση αγοράς. Μπορεί να χρειαστούν μήνες και πολλαπλές συναντήσεις για να προωθηθεί ένας μόνο πελάτης μέσω αυτής της διοχέτευσης. Η επιτάχυνση της διαδικασίας με αυτοματοποίηση σημαίνει υψηλότερες μετατροπές σε μικρότερα χρονικά διαστήματα.

Ξεκινήστε από την κορυφή της διοχέτευσης πωλήσεων και αφήστε το λογισμικό αυτοματισμού να κάνει το «μασάζ» στο μάρκετινγκ για εσάς. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε έναν διαχειριστή ροής εργασίας που είναι ενσωματωμένος στο email, όπως το GetResponse, για να εφαρμόσετε διαδικασίες αυτοματοποίησης που στέλνουν στοχευμένες ηλεκτρονικές αλληλογραφίες στους πελάτες με βάση ενεργοποιημένες ενέργειες (όπως η εγγραφή στο newsletter ή τα likes στη σελίδα σας στο Facebook).

Τα εξατομικευμένα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου μπορούν να βοηθήσουν στην αύξηση των πωλήσεων κατά 50%. Μπορείτε επίσης να εξοικονομήσετε πολύ χρόνο (και πονοκεφάλους) αυτοματοποιώντας τα κοινωνικά σας μέσα ενημέρωσης. Έτσι θα μπορείτε να δημοσιεύσετε το περιεχόμενο σας σε βέλτιστες χρονικές στιγμές για να φτάσετε στο κοινό που επιθυμείτε και να παρακολουθείτε την αφοσίωση του σε εσάς.

 

Αυτόματη αναζήτηση

Κύκλος πωλήσεων b2b
Κύκλος πωλήσεων Β2Β

Η αναζήτηση μπορεί να είναι αρκετά χρονοβόρα για την ομάδα πωλήσεών σας. Συνήθως αφιερώνουν 30 έως 40% της εργάσιμης εβδομάδας τους σε ερευνητικούς οδηγούς. Η αυτοματοποίηση αυτής της διαδικασίας θα σώσει την ομάδα σας δίνοντας της άφθονο χρονικό περιθώριο να ερευνήσει αυτές τις ώρες πιο σημαντικές και κερδοφόρες εργασίες.

Τα συστήματα αυτοματισμού δεν μπορούν μόνο να αυξήσουν τον αριθμό των επαφών σας, αλλά και να επιταχύνουν τη διαδικασία αναζήτησης και πιστοποίησης. Πριν από την εφαρμογή της αυτοματοποίησης, η ομάδα σας πρέπει να γνωρίζει πώς να δημιουργεί επαφές πωλήσεων και να δημιουργεί στρατηγικές για ανάπτυξη προοπτικών. Η εξειδίκευση αυτών των επαφών απαιτεί μια εις βάθος κατανόηση του πελάτη σας. Τι είδους επιχειρήσεις χρειάζονται τις υπηρεσίες σας; Ποιο είναι το ιδανικό μέγεθος επιχείρησης ή βιομηχανίας και ο προϋπολογισμός που απαιτούνται για μια ειδικευμένη επαφή; Μόλις η ομάδα σας κατανοήσει πλήρως αυτά τα κριτήρια, μπορεί να τα ενσωματώσει σε ένα αυτοματοποιημένο σύστημα.

Αυτό είναι όπου θα μπορούσατε να χρησιμοποιήσετε μια αυτοματοποιημένη πλατφόρμα πωλήσεων και εξυπηρέτησης πελατών. Το Growbots είναι ένας τύπος που καθορίζει τους πελάτες σας και χρησιμοποιεί τη ΤΝ για να αναζητά χιλιάδες ιστότοπους, να συλλέγει πληροφορίες επικοινωνίας και να τα παραδίδει όλα στην ομάδα πωλήσεών σας. Τώρα, οι εκπρόσωποί σας μπορούν να χρησιμοποιήσουν τον πολύτιμο χρόνο τους για να αλληλοεπιδράσουν μόνο με καταρτιζόμενους οδηγούς.

Βελτιώστε την επιτυχία των πελατών

Αν και η ΤΝ έχει ακόμη πολύ δρόμο για να παρουσιάσει πραγματικές ανθρώπινες αλληλεπιδράσεις, έχει δώσει πολλές πιθανότητες στο να προσφέρει μεγάλη εξυπηρέτηση πελατών. Η ΤΝ παρέχει άμεση επικοινωνία με τους πελάτες, ενώ ταυτόχρονα εξοικονομεί στην επιχείρησή σας περίπου το 30% του κόστους εξυπηρέτησης πελατών.

Η τελευταία τάση στην εξυπηρέτηση των πελατών χρησιμοποιεί chatbots για τους πελάτες που επικοινωνούν με μηνύματα άμεσα. Αυτά τα bots προσφέρουν αυτοματοποιημένη βοήθεια με συνήθεις ερωτήσεις και μπορούν να ανακτήσουν στοιχεία επικοινωνίας για να μεταβούν σε έναν αντιπρόσωπο πωλήσεων.

Ευτυχώς, δεν χρειάζεται να είστε ειδικός σε πολύπλοκα συστήματα κωδικοποίησης για την υλοποίηση ενός bot στον ιστότοπό σας. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ένα εργαλείο όπως το Ada για να δημιουργήσετε ένα σύστημα chatbot βασισμένο στις συχνές ερωτήσεις της επιχείρησής σας για να επιλύσετε αυτόματα τις περισσότερες ανάγκες εξυπηρέτησης πελατών.

Μετρήστε αποτελέσματα ασταμάτητα

Πριν ξεκινήσετε να καθορίζετε τα αποτελέσματα, πρέπει να προσδιορίσετε τις πιο σημαντικές τάσεις δεδομένων και τα αναλυτικά reports. Δημιουργήστε ένα σύστημα για τη λήψη αποφάσεων με βάση τα μεγάλα δεδομένα. Μπορείτε να το κάνετε αυτό καθορίζοντας ποιες ερωτήσεις έχετε και ποια δεδομένα παρέχουν τις απαντήσεις.

Για παράδειγμα, πρέπει να συγκρίνετε τους αυτοματοποιημένους πελάτες και τους ειδικευμένους πελάτες που είδαν τα μέλη της ομάδας σας, τα οποία παρήγαγαν μεγαλύτερο ποσοστό μετατροπής. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το Google Analytics για να αυτοματοποιήσετε τις αναφορές, το οποίο σας δίνει τα ακριβή δεδομένα που χρειάζεστε σε τακτική βάση.

Όπως με κάθε επιχειρηματική στρατηγική, ο μόνος τρόπος να γνωρίζουμε εάν είναι επιτυχής είναι να μετρήσουμε τα αποτελέσματα και να δούμε «σκληρούς» – «δυνατούς» αριθμούς. Η αυτοματοποίηση θα σας εξοικονομήσει χρόνο αναλαμβάνοντας μονοτονικές, χρονοβόρες εργασίες. Είναι ένας εύκολος τρόπος να βεβαιωθείτε ότι οι στρατηγικές σας αποδίδουν (ή όχι). Η απόδοση επένδυσης (ROI) των επενδύσεων αυτοματισμού που κάνατε, μπορεί να σας βοηθήσει να εντοπίσετε περιοχές του κύκλου πωλήσεών σας που ίσως απαιτούν προσοχή.

Το να κάνετε περισσότερα πράγματα στην επιχείρησή σας με λιγότερο χρόνο και λιγότερους υπαλλήλους ακούγεται σαν ένα όνειρο. Αλλά είναι πραγματικά πολύ δυνατό και επιτεύξιμο, χάρη σε μερικές απίστευτες καινοτομίες στην τεχνολογία και στη χρήση αυτοματισμού στο χώρο εργασίας. Η αποστολή εργασιών σε ένα πρόγραμμα τεχνητής νοημοσύνης ή ένα αυτοματοποιημένο λογισμικό μειώνει το φορτίο για εσάς και τους υπαλλήλους σας, παρέχοντας στην επιχείρησή σας περισσότερο χρόνο για να εστιάσετε στην προώθηση της καινοτομίας.