Στην περίοδο που διανύουμε πλέον , τα social media είναι το Α και το Ω στις σχέσεις μας μεταξύ των ανθρώπων αλλά και στο στρατηγικό πλάνο marketing των επιχειρήσεων. Τα social ξεκίνησαν για την επικοινωνία μεταξύ των ανθρώπων αλλά με την μετέπειτα εξέλιξη του έγινε και ένα επιχειρηματικό «τοπίο» για τις επιχειρήσεις, αφού ένα τεράστιο ποσοστό των accounts και pages είναι business profiles. Πιο συγκεκριμένα θα μιλήσουμε για το πιο διαδεδομένο social media, το Facebook. Παρακάτω δίνουμε κάποιες συμβουλές για το πως να κάνεις την εταιρική παρουσία σου πιο δυνατή στο Facebook.
1. «Ζήσε» μέσα στον Facebookόσμο
Το Facebook για να σε «αγαπάει» όπως και οι τριγύρω χρήστες του, θέλει να χρησιμοποιείς υλικό μέσα από αυτό. Δηλαδή μην ανεβάζεις βίντεο από άλλες εξωτερικές σελίδες όπως το YouTube αλλά απευθείας από το pc/συσκευή σου. Επίσης φωτογραφικό υλικό θα είναι δικό σου και όχι από άλλα site με άλλα links. Το Facebook θέλει να βλέπει ότι «κινείσαι» μέσα στο κόσμο του.
2. Camera… action!
Στοχεύουμε στα βίντεο. Ο κόσμος πλέον θέλει να βλέπει κίνηση και εικόνες μέσα σε ένα λεπτό. Οι φωτογραφίες δυστυχώς ή ευτυχώς έχουν χάσει την «λάμψη» τους και δεν προτιμώνται. Το Facebook τώρα έχει βάλει την δυνατότητα του live video, έτσι σε παροτρύνει προς αυτή την κατεύθυνση από μόνο του. Για αυτό, εκείνο που έχεις να κάνεις για την επιχείρηση σου είναι να βγάζεις όσο το δυνατόν πιο πολλά live και μη video , μιας και όταν ο χρήστης κάνει scroll down στο news feed του, μόλις περάσει από το βίντεο σου θα παίξει αυτόματα και θα του τραβήξει την προσοχή αμέσως. Επίσης να θυμάσαι στα βίντεο σου να βάζεις υπότιτλους ή λέξεις που θα περιγράφουν μέσα σε ένα λεπτό περί τίνος πρόκειται να δει καθ’ όλη τη διάρκεια, διότι κάποιος να μην μπορεί να ανοίξει την ένταση στο κινητό του εκείνη τη στιγμή που βλέπει το βίντεο στην αρχική του.
3. Στοχευμένη διαφήμιση.
Τα δημογραφικά στοιχεία των χρηστών μας θα μας βοηθήσουν να στοχεύσουμε 99% στο target group μας (φύλο, ηλικία, τοποθεσία). Το Facebook σου δίνει την δυνατότητα να ορίσεις φίλτρα ώστε κάθε διαφήμιση σου να γίνεται στοχευμένα. Θα πρέπει λοιπόν να δίνεις μεγάλη βάση κυρίως: α) Στην τοποθεσία, β) το φύλο γ) τα ενδιαφέροντα δ) τις λέξεις – κλειδιά που χαρακτηρίζουν την δραστηριότητα σου.
4. It’s time.
Posts, φωτογραφίες, videos κλπ. χρειάζονται τον δικό τους χρόνο δημοσίευσης μιας και δεν είναι όλες τις ώρες ενεργοί οι χρήστες – κοινό μας για να τα δουν και αν δημοσιεύσουμε σε λάθος χρόνο, ίσως η δημοσίευση μας χαθεί στα παλαιότερα posts και να μην το δουν καν! Τα Facebook Analytics μπορούν αν σε βοηθήσουν να καταλάβεις τι ενδιαφέρει το κοινό σου, τι ώρες και μέρες είναι περισσότερες ώρες ενεργός ώστε να δει και τη δική σου δημοσίευση. Αυτό ισχύει σε όλα τα social media πόσο μάλλον αν θέλεις να κάνεις μια πληρωμένη δημοσίευση, πρέπει να είσαι ενημερωμένος καλα!
5. Hashtags.. NOT!
Σίγουρα η τάση με τα hashtags αρέσει σε όλους αφού σε μια ομάδα ενός συγκεκριμένου hashtag μπορεί οποιοσδήποτε να δει την δημοσίευση σου. Όμως αυτό ισχύει για τα υπόλοιπα social media (Instagram & twitter) και όχι στο Facebook. Έρευνες έχουν δείξει ότι posts στο Facebook τα οποία έχουν hashtags παίρνουν λιγότερες εμφανίσεις likes, comments, shares. Φυσικά αυτό είναι κάτι που δεν θέλουμε να πετύχουμε για την επιχείρηση μας. Φτιάξε accounts και στα άλλα social media ώστε να μπορείς να χρησιμοποιείς τα hashtag στα posts σου, διότι παρόλο που δεν χρησιμεύουν στο Facebook, στα άλλα social είναι must και γιατί είναι απαραίτητα να βρίσκεσαι παντού!
Μην αφήνεις τον καιρό να περνάει χωρίς να έχεις χτίσει την παρουσία σου στον διαδικτυακό κόσμο και πόσο μάλλον σε όλα τα social media. Ο κόσμος αυτός θα σε κάνει γνωστό στο κοινό που στοχεύεις και θα σε βοηθήσει να φέρεις κέρδος.Get started!