Τι συμβαίνει όταν η επιστημονική φαντασία… ζωντανεύει;

Το augmented reality, η επαυξημένη πραγματικότητα όπως είναι ο όρος στα ελληνικά, έχει ήδη κάνει την εμφάνισή του μέσω φίλτρων στα social media, αλλά και σε mobile παιχνίδια με δημοφιλέστερο παράδειγμα το παιχνίδι Pokemon GO, που έγινε viral σε ολόκληρο τον κόσμο. Πρόκειται στην ουσία για προβολή «πληροφορίας» σε τρισδιάστατη μορφή πάνω στην πραγματική εικόνα του περιβάλλοντος που βλέπουμε μέσα από μια οθόνη. Είναι σίγουρο ότι οι δυνατότητες της τεχνολογίας γενικά αλλά και του augmented reality ειδικότερα είναι πολλές. Η επαυξημένη πραγματικότητα θα αποτελέσει σίγουρα game changer, στην αγοραστική εμπειρία και συμπεριφορά, τη στιγμή που οι “innovators” θα την εντάξουν στη δραστηριότητα της επιχείρησής τους!

Οι πιθανές εφαρμογές του augmented reality στο χώρο του retail είναι πολλές και μπορούν να οδηγήσουν σε εξαιρετικά παραδείγματα καινοτομίας που σίγουρα θα μας απασχολήσουν. Με ποιους τρόπους μπορεί να επηρεάσει, λοιπόν, η επαυξημένη πραγματικότητα την αγοραστική εμπειρία των καταναλωτών σε ένα phygital περιβάλλον;

  • Άμεση αλληλεπίδραση

Η άμεση αλληλεπίδραση του χρήστη με τα προϊόντα και το brand, που επιτρέπουν οι εφαρμογές του augmented reality, είναι ένας μοναδικός τρόπος να αυξηθεί το engagement των χρηστών/καταναλωτών με τρόπο βαθύτερο, βασισμένο στο ένστικτο. Ο καταναλωτής είναι σίγουρο πως βιώνει μια πραγματική εμπειρία, η οποία ίσως γίνει λόγος να επισκεφθεί ξανά κάποιο κατάστημα σε μεταγενέστερη περίοδο.

  • Real-time feedback

Η χρήση της επαυξημένης πραγματικότητας μπορεί να παρέχει στην εταιρία μοναδικό και κυρίως real-time feedback για τη συμπεριφορά του καταναλωτή και την αλληλεπίδρασή του με το προϊόν. Το εν λόγω feedback, που καταγράφεται σε πραγματικό χρόνο, μπορεί να αφορά το εάν ο χρήστης κοινοποίησε ή όχι το προϊόν σε κάποιο κανάλι, σε τι είδους κανάλια το κοινοποίησε, το χρόνο που ξόδεψε κοιτάζοντας το συγκεκριμένο προϊόν. Τέτοιες πληροφορίες είναι ιδιαίτερα χρήσιμες στους marketers καθώς παρέχουν πολύτιμα insights για τη χαρτογράφηση της συμπεριφοράς τους.

  • Εξατομίκευση

    Augmented Reality (επαυξημένη πραγματικότητα)
    Augmented Reality

Ιδιαίτερη έμφαση τα τελευταία χρόνια έχει δοθεί στον όρο εξατομίκευση. Η τεχνολογία επιτρέπει το adaptation σχεδόν κάθε υπηρεσίας στις ιδιαίτερες ανάγκες και τα χαρακτηριστικά κάθε καταναλωτή. Προσαρμόζοντας την υπηρεσία στις ανάγκες του, ο τελευταίος φτάνει πολύ κοντά στην εμπειρία χρήσης του προϊόντος, νιώθει πιο engaged και, τελικώς, το conversion είναι πιθανότερο. Παράδειγμα της χρήσης του augmented reality όσον αφορά την εξατομίκευση είναι η δυνατότητα να δει κανείς μέσω κάποιου application κάποιο ρούχο φορεμένο πάνω του, σε πραγματικό χρόνο.

  • Gamification

Το gamification είναι άλλη μια τεχνική που έχει κερδίσει μεγάλο έδαφος τον τελευταίο καιρό. Η ενσωμάτωση παιχνιδιών ή στοιχειών αυτών σε καμπάνιες και ενέργειες έχει στόχο να κινητοποιήσει το ένστικτο του ανταγωνισμού προς αύξηση του engagement των καταναλωτών. Η επαυξημένη πραγματικότητα μπορεί εύκολα να γίνει μέσο προσάρτησης τεχνικών gamification σε καθένα από τα στάδια της αγοραστικής διαδικασίας.

  • Return on Investment

Η χρήση του augmented reality επιτρέπει στις επιχειρήσεις την καταγραφή όλης της πληροφορίας από τη στιγμή που ο καταναλωτής θα ενδιαφερθεί για ένα προϊόν μέχρι την πραγματοποίηση της αγοράς. Η συλλογή των δεδομένων σε πραγματικό χρόνο για την πορεία των προϊόντων στην αγορά, μπορεί να βοηθήσει τους marketers στον επιτυχή υπολογισμό του ROI.

 

Το augmented reality ίσως αποδειχθεί μια τεχνολογία “χρυσός” για τους digital marketers. Φυσικά, υπάρχουν ακόμα αρκετά challenges για την ευρεία της χρήση. Δεν έχουμε παρά να παρακολουθήσουμε τις εξελίξεις ώστε να αποτελέσουμε, ει δυνατόν, “innovators” τη στιγμή που η επιχείρησή μας θα είναι έτοιμη για το adapation.

 

Αρθρογράφος: Ηλίας Βουλγάρης