Ο κατασκευαστικός τομέας στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια βρίσκεται σε ύφεση και η κατάσταση είναι σχετικά δύσκολη για τους περισσότερους επαγγελματίες του κλάδου. Αν και η κρίση έχει επηρεάσει και τα αρχιτεκτονικά γραφεία, το θετικό είναι πως δεν ειδικεύονται μόνο στον σχεδιασμό κτιρίων αλλά μπορούν να επεκτείνουν τις δραστηριότητές τους και σε άλλους τομείς. Η επιλογή μιας σωστής νέας στρατηγικής, μπορεί να συμβάλλει σημαντικά στην αύξηση των projects σας και θα κάνετε ένα ανανεωμένο άνοιγμα σε μεγαλύτερο πελατολόγιο από το ήδη υπάρχον. Διαβάστε μερικές συμβουλές:
Κρατήστε επαφή με όσο το δυνατόν περισσότερους ανθρώπους
Εάν παρευρεθείτε σε μια εκδήλωση σχετική με τη δουλειά σας ή στην παρουσίαση ενός νέου project είναι σίγουρο πως θα γνωρίσετε νέα άτομα τα οποία δραστηριοποιούνται στον τομέα σας ή σε επιχειρήσεις όπου είναι πιθανή μια συνεργασία. Μη χάνετε λοιπόν την ευκαιρία να συστηθείτε και να δώσετε την επαγγελματική σας κάρτα. Ποτέ δεν ξέρετε πως μπορεί να καταλήξει μια τόσο απλή κίνηση! Κρατήστε τα στοιχεία επικοινωνίας των ανθρώπων που γνωρίσατε και φροντίστε να τους ενημερώνετε τακτικά για τα νέα του γραφείου σας μέσω αποστολής newsletter.
Επενδύστε στη διαδικτυακή σας παρουσία
Η κατασκευή ιστοσελίδας είναι πολύ σημαντική για να πληροφορήσει πιθανούς πελάτες και να προσφέρει μια αντιπροσωπευτική εικόνα της δουλειάς σας. Ο σχεδιασμός της οφείλει να ανταποκρίνεται στη φιλοσοφία του γραφείου σας και να περνάει το μήνυμά σας. Επίσης, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορούν να παίξουν καίριο ρόλο στην προώθηση της δουλειάς σας. Επιλέγοντας το μέσο που σας αντιπροσωπεύει καλύτερα μπορείτε να έρθετε σε επαφή με χρήστες και γιατί όχι, να φτάσετε σε ένα πολύ μεγαλύτερο κοινό.
Ενσωματώστε τη φιλοσοφία σας στην παρουσίαση δειγμάτων δουλειάς
Σε συζητήσεις με πιθανούς πελάτες, είναι σύνηθες για όλους τους αρχιτέκτονες να έχουν μαζί τους ένα βιβλίο με δείγματα προηγούμενων συνεργασιών. Μην περιοριστείτε σε κάτι απλό αλλά χρησιμοποιείστε τη δημιουργικότητά σας για να εντυπωσιάσετε τους πάντες. Μια παρουσίαση η οποία κινείται σε πλαίσια πέραν του συνηθισμένου θα μπορέσει να μαγνητίσει το κοινό και να οδηγήσει σε θετικά αποτελέσματα.
Επενδύστε στη δημιουργία ενός brand name
Αναλογιστείτε τι είναι εκείνο για το οποίο ξεχωρίζετε και σας κάνει να διαφέρει από τα υπόλοιπα αρχιτεκτονικά γραφεία. Είναι σημαντικό για εσάς τους ίδιους να γνωρίζετε ποια projects σας ενδιαφέρουν περισσότερο. Είτε πρόκειται για αστικό σχεδιασμό είτε για σχεδιασμό τοπίου και περιβάλλοντος δώστε έμφαση σε αυτό και δημιουργήστε ένα όνομα το οποίο θα είναι συνώνυμο της δουλειάς σας και θα σας προσφέρει αναγνωρισιμότητα.
Επιδιώξτε τη συμμετοχή σας σε εκδηλώσεις
Ένας τρόπος για να διαφημίσετε τη δουλειά σας και να συνάψετε νέες συνεργασίες είστε εσείς οι ίδιοι. Μην χάνετε την ευκαιρία λοιπόν να πραγματοποιείτε διαλέξεις σχετικές με το αντικείμενό σας καθώς θα έχετε τη δυνατότητα ακουστείτε και να γνωρίσετε ανθρώπους που ίσως χρειάζονται τις υπηρεσίες σας. Η συμμετοχή σε εκδηλώσεις θα διευρύνει τον κύκλο γνωριμιών σας και θα σας φέρει σε επαφή με πιθανούς πελάτες. Επίσης, μπορείτε να διοργανώσετε ομιλίες στο γραφείο σας όπου μπορείτε να παρουσιάσετε τη φιλοσοφία και τους συνεργάτες σας ερχόμενοι σε επαφή με πολλούς νέους ανθρώπους.