Social Media Icons
Social Media

Τα νέα εργαλεία και οι πλατφόρμες που αναδύονται συνεχώς, μπορούν να σας «παρασύρουν» εύκολα να πέσετε στην παγίδα του να σκεφτείτε να εφαρμόσετε μια απλή τακτική αντί ένα στρατηγικό πλάνο. Τα καλύτερα στρατηγικά σχέδια για τα social media ορίζουν στόχους και μετρήσεις που ξεπερνούν κάθε συγκεκριμένο social χώρο.

 

Βήμα 1: Δημιουργήστε μια “Κιβωτό

Κανείς δεν χρειάζεται να “κατέχει” τη στρατηγική των social media στην επιχείρηση του. Τα social επηρεάζουν όλες τις «γωνιές» της εταιρείας. Έτσι, το πρώτο βήμα στη διαδικασία είναι να δημιουργηθεί μια διαλειτουργική ομάδα που θα βοηθήσει να λειτουργήσει το υπόλοιπο της στρατηγικής. Ένας για όλους και όλοι για έναν. Όπου ο ένας είναι η επιχείρηση και όλοι η ομάδα. Stay together

Βήμα 2: Ακούστε και συγκρίνετε

Είναι μια παλιά στρατηγική για τα μέσα μαζικής ενημέρωσης μέχρι τώρα, αλλά το να “ακούμε” είναι ακόμα καλή συμβουλή που συχνά αγνοείται. Η πραγματικότητα είναι ότι οι πελάτες σας (και οι ανταγωνιστές σας) θα σας δώσουν έναν καλό οδηγό για το πού και πώς πρέπει να είστε ενεργοί στα κοινωνικά μέσα, αν διευρύνετε το κοινωνικό σας λέγειν πέρα ​​από το εμπορικό σας σήμα.

Βήμα 3: Ποιο είναι το νόημα; (What’s the point??)

Ναι, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τα κοινωνικά μέσα για να βοηθηθείτε στην επίτευξη πολλών επιχειρηματικών στόχων. Αλλά οι καλύτερες στρατηγικές social media είναι εκείνες που εστιάζουν (τουλάχιστον αρχικά) σε μια πιο στενή λογική. Για τι θέλεις κυρίως να χρησιμοποιήσεις τα social media; Αναγνωρισιμότητα; Πωλήσεις; Εμπιστοσύνη και διατήρηση πελατών; Think about it and pick one.

Βήμα 4: Επιλέξτε τον τρόπο μέτρησης της επιτυχίας σας

Πώς θα διαπιστώσετε ότι τα social media θα κάνουν τη διαφορά στην επιχείρησή σας; Ποια βασικά μέτρα θα εφαρμόσετε για την αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας της στρατηγικής αυτής; Πώς θα ξεπεράσετε – υπερβείτε (ελπίζω) τα likes και το πιστό κοινό σας; Θα μετρήσετε το ROI; So?

Βήμα 5: Αναλύστε το κοινό σας

Με ποιον αλληλεπιδράτε στα social media; Ποια είναι τα δημογραφικά και ψυχογραφικά χαρακτηριστικά των σημερινών ή μελλοντικών πελατών σας; Πώς τους επηρεάζει αυτό που μπορείτε και πρέπει να επιχειρήσετε – δοκιμάσετε στα social; Ίσως ένα από τα πιο σημαντικά βήματα για τις στρατηγικές στα social.. ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΚΑΛΑ ΤΟ ΚΟΙΝΟ – ΣΤΟΧΟ ΣΑΣ.

Βήμα 6: Ποιο είναι το στοιχείο σας;

Δεν έχει σημασία ποιος είστε ή τι πουλάτε, τα χαρακτηριστικά και τα οφέλη του προϊόντος σας δεν αρκούν για να δημιουργήσετε μίξη πάθους και αξίας. Πώς θα «κερδίσει» η επιχείρηση σας την καρδιά του κοινού σας, και όχι το μυαλό; Η Disney δεν είναι για ταινίες, είναι για μαγεία. Η Apple δεν είναι για την τεχνολογία, είναι για την καινοτομία. What are you about;

Βήμα 7: Πώς θα είσαι άνθρωπος;

Οι «μηχανικοί» των εταιρειών με εξειδίκευση στα social ανταγωνίζονται για την προσοχή έναντι των φίλων και των οικογενειών των πελατών τους. Έτσι, η επιχείρησή σας πρέπει (τουλάχιστον σε κάποιο βαθμό) να ενεργεί σαν άτομο, όχι ως οντότητα. Πώς θα το κάνετε αυτό;

Βήμα 8: Δημιουργήστε ένα social πλάνο

Μόνο αφού ξέρετε πια γιατί δραστηριοποιείστε στα social media και πώς να μετρήσετε την επιτυχία της στρατηγικής σας, τότε θα πρέπει να στρέψετε την προσοχή σας στο “πως” θα μπείτε για να μείνετε στα social (Facebook, Twitter, Tumblr και στα υπόλοιπων). Αυτό το πλάνο θα πρέπει να είναι ξεχωριστό (για κάθε social), δεδομένου ότι έχετε έναν συγκεκριμένο, εύλογο λόγο για να συμμετάσχετε στο κάθε ένα.

 

Αν αναφερόμαστε για τη στρατηγική social media μεγάλων εταιρειών, το πλάνο και το εμπόρευμα είναι αρκετά πιο ολοκληρωμένα – μεγάλα από αυτό που αναλύουμε παραπάνω, αλλά βασίζεται σε αυτή τη σκαλωσιά και τη διαδικασία σκέψης.

Ελπίζουμε αυτό το άρθρο να το βρείτε χρήσιμο στις δικές σας προσπάθειες. Ακολουθήστε τα βήματα σαν έναν μπούσουλα.