Σύμφωνα με διάφορες έρευνες, καθημερινά το 1/3 του πληθυσμού της Ελλάδας χρησιμοποιεί τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Αυτό σημαίνει ότι ένα τεράστιο τμήμα της αγοράς σας δραστηριοποιείται στα κοινωνικά μέσα ενημέρωσης, τα οποία ίσως γνωρίζετε ήδη – και οι ανταγωνιστές σας, γνωρίζουν, επίσης. Καθορίστε, παρακολουθήστε και «χτυπήστε» τους ανταγωνιστές σας στα κοινωνικά μέσα χρησιμοποιώντας τα εργαλεία που περιγράφονται παρακάτω. 

1. Ορίστε τους ανταγωνιστές σας

Πιστεύετε ότι γνωρίζετε ποιοι είναι οι ανταγωνιστές σας, αλλά ίσως να μην βλέπετε την πλήρη εικόνα. Αυτό εξαρτάται από το πως ορίζετε εσείς τους ανταγωνιστές σας. Υπάρχουν δύο κατηγορίες ανταγωνιστών.

  1. Οι άμεσοι ανταγωνιστές: Αυτές είναι οι επιχειρήσεις που πωλούν το ίδιο (ή συγκρίσιμο) προϊόν ή υπηρεσία με εσάς.
  2. Οι ανταγωνιστές για την ευαισθητοποίηση του κοινού και την αλληλεπίδραση: Αυτές οι επιχειρήσεις δεν πωλούν τα ίδια προϊόντα/υπηρεσίες με εσάς. Η βαρύτητα είναι στο κοινό-στόχο, καθώς όλο και μεγαλύτερος αριθμός επιχειρήσεων ανταγωνίζονται για παρόμοια δημογραφικά στοιχεία.

Θα πρέπει να παρακολουθείτε τους ανταγωνιστές σας και από τις δύο αυτές κατηγορίες σε τακτική βάση, ώστε να μάθετε σε ποιες νέες ιδέες περιεχομένου και μηχανισμού προβολής επενδύουν, να «διδαχθείτε» από τις επιτυχίες και τις παγίδες τους και να αποκτήσετε βαθύτερη γνώση πάνω στο τι προτιμάει και ανταποκρίνεται το κοινό, κοινό σας.

 

2. Προσδιορίστε τo baseline σας

Αφού εντοπίσετε αυτές τις 2 διαφορετικές ανταγωνιστικές κατηγορίες που θέλετε να παρακολουθήσετε, ήρθε η ώρα να ορίσετε μια «γραμμή βάσης». Εκτελέστε μια εύκολη ανάλυση για να κατανοήσετε τον τρόπο με τον οποίο ανταποκρίνεστε απέναντι από κάθε ανταγωνιστική κατηγορία και προβείτε σε ενέργειες που θα προκαλέσουν εμπλοκή και μηδενική αύξηση του κοινού για τους ανταγωνιστές σας.

Στη συνέχεια, ορίστε ένα στόχο. Να είστε όσο το δυνατόν πιο συγκεκριμένοι κατά τον καθορισμό του στόχου σας: Όσο πιο συγκεκριμένος είναι ο στόχος, τόσο πιο πιθανό είναι να τον πετύχετε.

Εάν είστε «πίσω» όταν πρόκειται για «μετρήσεις αφοσίωσης» (engagement metrics) που έχουν σημασία για το brand σας, ανεξάρτητα από το αν πρόκειται για shares, replies, likes, comments ή / και interaction σε ένα συγκεκριμένο κοινωνικό δίκτυο (facebook, Instagram κλπ.), ορίστε έναν στόχο για ποσοστιαία ανάπτυξη κατά το επόμενο τρίμηνο και έτος. Εάν είστε «μπροστά», ρίξτε μια ματιά στην τελευταία ποσοστιαία ανάπτυξη σας και κάντε τον στόχο που θα ορίσετε, να αναπαράξει ή να υπερβεί αυτό το ποσοστό ανάπτυξης, ώστε να μείνετε επικεφαλής.

 

3. Ποιος λαμβάνει περισσότερα θετικά (και αρνητικά) «συναισθήματα»

Ανταγωνισμός στα social media

Παρακολουθώντας συζητήσεις γύρω από τον κλάδο σας, σε διάφορα κοινωνικά κανάλια δικτύωσης, μπορείτε να διακρίνετε αν εσείς ή οι ανταγωνιστές σας καθορίζετε και κυριαρχείτε στις συζητήσεις από κοινωνικής απόψεως. Με άλλα λόγια, πώς αισθάνονται οι άνθρωποι-πελάτες, πραγματικά, για εσάς και τους ανταγωνιστές σας;

 

4. Περάστε ένα σαφές, αποτελεσματικό μήνυμα

Ο καλύτερος τρόπος για να μεταδώσετε ένα μήνυμα που θα σας φέρει σε επαφή με το κοινό σας -και να πάτε ένα βήμα μπροστά από τους ανταγωνιστές σας – είναι κατανοήσετε ποια είναι τα θέματα που τους απασχολούν και συζητούν μεταξύ τους. Πώς αλληλεπιδρά το κοινό-στόχος σας μεταξύ του σχετικά με το εμπορικό σας σήμα και το κλάδο σας;

 

5. Be there

Το να «κερδίσετε» τους ανταγωνιστές στα στα social media είναι το πρώτο και σημαντικότερο κοινό-step. Ένας άλλος τρόπος να εξασφαλίσετε αυτή τη νίκη είναι να είστε κοντά στο κοινό σας σε διάφορες εκδηλώσεις που το ενδιαφέρουν. Περάστε λίγο χρόνο για να διερευνήσετε δημοφιλή γεγονότα για το δημογραφικό κοινό σας και σχεδιάστε το ημερολόγιο εκδηλώσεων σας γύρω από τα γεγονότα που είναι hot.

 

6. Να έχετε στρατηγική για το πως ξοδεύετε τα «κοινωνικής διαφήμισης» λεφτά σας

Υπάρχουν τόσα πολλά social media για να ξοδέψετε λεφτά σας. Να είστε προσεκτικοί σχετικά με τα κοινωνικά κανάλια και τις καμπάνιες που ξοδεύετε χρήματα – και βεβαιωθείτε ότι όπου είναι οι ανταγωνιστές, πρέπει να είστε και εσείς. Παρακολουθήστε τις πληρωμένες διαφημίσεις των ανταγωνιστών σας και χρησιμοποιήστε analytics για να αξιολογήσετε ποια posts έχουν τις καλύτερες οργανικές επιδόσεις (μη πληρωμένες), ώστε να μπορείτε να πάρετε πιο έξυπνες αποφάσεις για τις διαφημίσεις σας χρησιμοποιώντας αυτές τις πληροφορίες.

Απαντήστε