Τα τελευταία είκοσι χρόνια είναι η ένδειξη ότι το μέλλον δημιουργεί σημαντικές προκλήσεις για τους εμπόρους, ειδικά όσον αφορά τη δημιουργία περιεχομένου (content marketing). Από τα μέσα της δεκαετίας του ’90, όταν το διαδίκτυο ήταν μια καινοτομία, μέχρι τώρα, με τη συνεχή μας σύνδεση με την τεχνολογία, οι έμποροι έπρεπε να αλλάζουν συνεχώς για να συμβαδίζουν με τις αναδυόμενες τάσεις της ψηφιακής τεχνολογίας.

Παρόλο που είναι αλήθεια ότι η τεχνολογική καινοτομία έχει σεισμική επίδραση στις τάσεις του μάρκετινγκ, δεν χρειάζεται να είστε καλοί πωλητές για να προβλέψετε το μέλλον του μάρκετινγκ – απλά πρέπει να ακολουθήσετε τις τρέχουσες τάσεις σε όλο τους τον προορισμό.

Εδώ είναι τέσσερις τρέχουσες τάσεις, και μερικές προβλέψεις για το πώς αυτές οι τάσεις θα επηρεάσουν τις στρατηγικές μάρκετινγκ περιεχομένου του αύριο.

  1. Η υπερφόρτωση πληροφοριών (Information Overload) είναι πραγματική, αλλά δεν είναι τόσο κακή

Το περιεχόμενο μάρκετινγκ είναι παντού όπου κι αν κοιτάξουμε, στο σωλήνα της οδοντόκρεμας, στις διαφημίσεις σας, στη συνεχή ροή στοχευμένων φωτογραφιών, βίντεο, blogs και διαφημιστικών banners στην πλαϊνή μπάρα στο διαδίκτυο. Βομβαρδιζόμαστε συνεχώς με πληροφορίες. Το 77% των Αμερικανών αναφέρει ότι τους αρέσει να έχουν πληροφορίες στα χέρια τους και το 81% αισθάνονται σίγουροι για την ικανότητά τους να χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο και τις συνδεδεμένες συσκευές τους για να συμβαδίζουν με τη συνεχή ροή πληροφοριών.

Πρόβλεψη: Για την διατήρηση της εμπιστοσύνης του Brand θα απαιτηθεί ακόμη υψηλότερη ποιότητα περιεχομένου.

Καθώς αυξάνεται η «άνεση» των καταναλωτών με την υπερφόρτωση πληροφοριών (information overload), τοσο αυξάνεται και η ζήτηση για περιεχόμενο υψηλής ποιότητας. Οι σύγχρονοι καταναλωτές αυτο-εκπαιδεύονται και είναι πρόθυμοι να βρουν τις πληροφορίες που χρειάζονται μέσω του Διαδικτύου. Προκειμένου να δημιουργήσετε μια ισχυρή πλατφόρμα για το εμπορικό σήμα σας, το περιεχόμενό σας θα χρειαστεί να επιτρέψει στον αυτό-εκπαιδευόμενο καταναλωτή να διεξαγάγει σε βάθος ολόκληρη έρευνα με δική του πρωτοβουλία. Με την παροχή εύχρηστων blogs, βίντεο και διαδραστικά εκπαιδευτικά sites, θα παρουσιάσετε την επωνυμία σας συνδεόμενη με την εμπιστοσύνη, κάτι που θα εκτιμήσουν οι χρήστες του διαδικτύου. Με τη σειρά τους, η εμπιστοσύνη τους για το εμπορικό σήμα σας θα αυξηθεί, επειδή θα είστε γνωστός ως εταιρεία που περικόπτει τον βομβαρδισμό των πληροφοριών για να προσφέρει πραγματική αξία στους πελάτες της, ακόμα και πριν από την πρώτη αγορά τους.

  1. Οι άνθρωποι παρακολουθούν περισσότερο και διαβάζουν λιγότερο

Σύμφωνα με την Έκθεση Βιομηχανίας Μάρκετινγκ για το 2016, το 74% των μαρκετιστών Social Media χρησιμοποιεί οπτικά στοιχεία (φωτογραφίες) στο social marketing και το 60% χρησιμοποιεί βίντεο. Η ώθηση για αυξημένο οπτικό περιεχόμενο σχετίζεται άμεσα με τη μετατόπιση των καταναλωτικών συνηθειών. Τέσσερις φορές περισσότεροι καταναλωτές προτιμούν να παρακολουθούν ένα βίντεο σχετικά με ένα προϊόν παρά να το διαβάσουν.

Πρόβλεψη: Το περιεχόμενο «βίντεο» θα συνεχίσει να κυριαρχεί.

Σύμφωνα με τον δείκτη Visual Networking της Cisco, μέχρι το 2019, το 80% της παγκόσμιας κίνησης στο διαδίκτυο θα προέρχεται από βίντεο. Οι έμποροι θα είναι σε θέση να αξιοποιήσουν το βίντεο για να προσελκύσουν το κοινό με ισχυρά μηνύματα που προκαλούν σκέψη, τα οποία είναι δύσκολο να μεταδοθούν με άλλα μέσα. Κι αν το προσπαθήσετε αυτό θα δείτε ότι αξίζει αφού θα ξέρετε ότι, στην πλειοψηφία των περιπτώσεων περιεχομένου, το μήνυμα σας θα γίνει κατανοητό.

  1. Πλατφόρμες Διαδικτύου Come and Go

Πριν από μια δεκαετία, τα social media ήταν το νέο, μεγάλο (wow!) πράγμα. Οι χρήστες του Διαδικτύου εγκατέλειψαν σταδιακά τα προσωπικά τους blogs υπέρ του Facebook, του Twitter και των άλλων sites που ακολούθησαν. Μεταξύ του 2005 και του 2016, η υιοθέτηση των social αυξήθηκε κατά περισσότερο από 60%. Σήμερα, το 69% των ενήλικων χρηστών του Διαδικτύου έχουν προσωπικό προφίλ σε τουλάχιστον ένα social τόπο. Εν τω μεταξύ, κάποιες πλατφόρμες όπως Geocities, MySpace και άλλοι έχουν ξεθωριάσει στην ιστορία του διαδικτύου.

Πρόβλεψη: Οι καταναλωτές θα σας πουν τι θέλουν και πού θέλουν να το δουν.

Σύμφωνα με την έρευνα συμπεριφοράς HubSpot, οι χρήστες του Διαδικτύου θέλουν να δουν περισσότερα social posts, άρθρα ειδήσεων και βίντεο.

Οι διαρκώς μεταβαλλόμενες συνήθειες των χρηστών είναι εμφανείς. Πριν από λίγο καιρό, τα podcasts και τα blogs κυριάρχησαν στον κόσμο του περιεχομένου. Τώρα, οι καταναλωτές δηλώνουν ότι θα προτιμούσαν ηλεκτρονικά μαθήματα, περιεχόμενο έρευνας και διαδραστικά εργαλεία – τύπους media που γενικά δεν ήταν γνωστά ή ήταν δύσκολο να παραχθούν και να παραδοθούν μόλις λίγα χρόνια πριν.

  1. Το κινητό πρώτα αλλιώς θα είστε «τελευταίοι»

Μεταξύ 2011 και 2016, η υιοθέτηση των smartphone αυξήθηκε κατά 42%. Σύμφωνα με μια μελέτη της Pew Research, το 77% των ενήλικων στην Αμερική διαθέτει ένα smartphone. Στην ηλικιακή ομάδα ηλικίας 18 έως 29 ετών, ο αριθμός αυτός ανεβαίνει στο επιβλητικό 95%!

Καθώς η τεχνολογία γίνεται πιο κινητή, οι άνθρωποι βασίζονται λιγότερο στο οικιακό ή εργασιακό τους σύστημα υπολογιστών για κατανάλωση περιεχομένου. Ελέγχουν τα e-mails από το τηλέφωνό τους, ενώ ταξιδεύουν με το μετρό για να πάνε στη δουλειά τους, κοιτάζουν τα social media από το κινητό/tablet τους, κατά τη διάρκεια του γεύματος κλπ.

Πρόβλεψη: Όσο μικρότερη είναι η οθόνη (κινητό), τόσο μεγαλύτερο είναι το κοινό.

Οι έμποροι θα πρέπει να δώσουν προτεραιότητα σε μια ισχυρή στρατηγική κινητής τηλεφωνίας για να παραμείνουν «μέσα σ’ όλα». Οι καταναλωτές έχουν πρόσβαση στις ιστοσελίδες μέσω των κινητών/tablet τους, έτσι είναι πολύ σημαντικό το ότι κάθε ενέργεια που θέλει να κάνει ένας χρήστης, να είναι προσβάσιμη σε κινητές συσκευές. Οι e-mail campaigns και οι landing pages θα πρέπει να σχεδιάζονται, με μια πρώτη στρατηγική, για κινητά και το περιεχόμενο θα πρέπει να είναι σύντομο και στοχευμένο.

Για τους εμπόρους, οι νέες τεχνολογίες και οι προκύπτουσες συμπεριφορές των χρηστών θα δημιουργήσουν ακόμη περισσότερα κανάλια για προϊόντα ή υπηρεσίες που θα ανακαλύψουν οι καταναλωτές. Οι έμποροι που προσδοκούν και προσαρμόζονται στις τάσεις θα δημιουργήσουν τελικά ένα ισχυρότερο brand που είναι πιο πιθανό να παραμείνει σχετικό μέσα από τα μελλοντικά κύματα διαφόρων content marketing.