Έχετε ιστοσελίδα ή e-shop ή σκέπτεστε να δημιουργήσετε; Λάβετε υπόψη σας ότι κάθε ιστοσελίδα ή e-shop που υπάρχει στο διαδίκτυο, δημιουργήθηκε για να εξυπηρετήσει και να προωθήσει τους στόχους και τις επιδιώξεις του ιδιοκτήτη της /του. Αναρωτηθήκατε όμως πόσες το επιτυγχάνουν;

  • Μία προσωπική ιστοσελίδα συνήθως έχει ως στόχο την παρουσίαση του profile του ιδιοκτήτη της, ώστε μέσω αυτής να ενισχυθεί το κύρος του/της και να γίνουν ευρύτερα γνωστές οι δεξιότητες, οι γνώσεις, η εμπειρία και ενδεχομένως οι προσφερόμενες υπηρεσίες του προβαλλόμενου προσώπου.
  • H ιστοσελίδα ελεύθερου επαγγελματία ή επιχείρησης έχει επίσης τους ίδιους στόχους με εκείνους του προσωπικού site και επιπλέον την παρουσίαση ενδεικτικών έργων, υπηρεσιών που παρέχονται ή προϊόντων που κατασκευάζονται, και ενδεικτικού πελατολογίου.
  • Η ιστοσελίδα ενός/μιας ιατρού πρέπει επίσης να παρουσιάζει με τρόπο αξιόπιστο τις παθήσεις της ειδικότητας του/της ιατρού, τους τρόπους αντιμετώπισής της (θεραπείες, επεμβατικές μεθόδους κλπ), το βιογραφικό και τις εξειδικεύσεις του / της ιατρού και πολλά άλλα, ώστε να πείθει για την υψηλή επιστημονική κατάρτιση και την εμπειρία του/της.
  • Η ιστοσελίδα ενός ξενοδοχείου ή studios πρέπει να παρουσιάζει με ελκυστικό τρόπο, με γλαφυρές περιγραφές και αξιοποίηση των multimedia (φωτογραφιών, video, virtual tour 360o), το ξενοδοχείο, τη θέση και τις υπηρεσίες του, δίνοντας έμφαση στα συγκριτικά πλεονεκτήματά του έναντι του ανταγωνισμού. Καλό είναι να περιλαμβάνει μηχανή online κρατήσεων (booking engine)  και αν η ξενοδοχειακή μονάδα είναι εγγεγραμμένη σε πάνω από δύο ΟΤΑ (booking.com, expedia, hotel.de, agoda κ.α) είναι απαραίτητη η χρήση channel manager για εύχρηστη ενημέρωση των ΟΤΑ και αποφυγή διπλοκρατήσεων.

 

  • Η ιστοσελίδα ενός εκπαιδευτικού οργανισμού ή μιας εταιρίας διοργάνωσης σεμιναρίων πρέπει να παρουσιάζει με σαφήνεια και να προβάλει ιδιαίτερα με τρόπο ξεκάθαρο τις υπηρεσίες εκπαιδευτικού χαρακτήρα που προσφέρει (μαθήματα, σεμινάρια κλπ), ανά εκπαιδευτική σεζόν ή ανά ώρα ή βάσει συγκεκριμένου προγράμματος και διάρκειας. Μπορεί να περιλαμβάνει (αν απαιτείται) δυνατότητα online εγγραφών και αγορών με ηλεκτρονικές πληρωμές. Επίσης μπορεί να έχει ενσωματωμένη ή να συνδέεται με e-learning LMS πλατφόρμα ασύγχρονης εκπαίδευσης και φυσικά να αξιοποιεί online meeting πλατφόρμα (webinars platform) live εκπαιδευτικών μαθημάτων.
  • Ένα e-shop πρέπει να παρουσιάζει με τρόπο εντυπωσιακό, ανά κατηγορίες και υποκατηγορίες (και συνήθως με ειδικά φίλτρα αναζήτησης) τα προϊόντα που διαθέτει. Πρέπει αν είναι εύχρηστο για τους επισκέπτες και πιθανούς πελάτες του, πρέπει να πείθει για την ασφάλεια των συναλλαγών που παρέχει και την αξιοπιστία της εταιρίας στην οποία ανήκει και γενικότερα να ενημερώνει σε σαφήνεια τους πελάτες του για τις δυνατότητες που έχουν σε ότι αφορά τις πληρωμές, την παραλαβή των προϊόντων, το κόστος των μεταφορικών, την δυνατότητα επιστροφής κλπ. Μπορεί να είναι e-shop λιανικής ή χονδρικής ή και τα δύο.

Μάλλον σε κάποιες από τις παραπάνω κατηγορίες θα αναγνωρίσετε και την δική σας διαδικτυακή παρουσία. Εκτός από τα προαναφερόμενα όλες οι ιστοσελίδες και τα e-shops για να είναι πράγματι αποτελεσματικές, θα πρέπει:

  1. Να είναι αισθητικά ελκυστικές, εντυπωσιακές και ο σχεδιασμός τους να αντικατοπτρίζει μοναδικά το brand name που εκπροσωπεί
  2. Να είναι εύχρηστες για τους επισκέπτες τους
  3. Να είναι διαδραστικές ώστε να αλληλεπιδρούν με τους επισκέπτες και τους εν δυνάμει πελάτες τους
  4. Να εμπεριέχουν πλούσιο και σωστά δομημένο περιεχόμενο
  5. Να διαθέτουν mobile version ή να είναι αυτόματα προσαρμόσιμες για κινητά και tablets (responsive)
  6. Να έχει διερευνηθεί ποιος είναι ο ανταγωνισμός που έχουν να αντιμετωπίσουν στο διαδίκτυο με βάση τους στόχους των ιδιοκτητών τους.
  7. Να έχει διερευνηθεί με ποιον τρόπο αναζητούν οι χρήστες του διαδικτύου, τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες ή τις πληροφορίες που αυτά προσφέρουν
  8. Να έχουν υλοποιηθεί αποτελεσματικά πλήρεις και ειδικές ανά σελίδα εργασίες SEO
  9. Να διαθέτουν σελίδες στα κατάλληλα social media, να είναι συνδεδεμένες με αυτές
  10. Να είναι εξοπλισμένες με όλα τα e-marketing modules (και φυσικά να τα αξιοποιούν)
  11. Να είναι ασφαλείς και να το δείχνουν
  12. Να ανανεώνεται το περιεχόμενό τους με την συχνότητα που το είδος του διαδικτυακού τόπου απαιτεί
  13. Να υποστηρίζονται σε ότι αφορά τις εργασίες SEO και τις αναρτήσεις στα social media
  14. Να υποστηρίζονται τεχνικά με τις κατάλληλες αναβαθμίσεις ώστε να παραμένουν σύγχρονες και ασφαλείς
  15. Να είναι απόλυτα προσαρμοσμένες στις απαιτήσεις του ευρωπαϊκού κανονισμού προστασίας προσωπικών δεδομένων GDPR.

 

Επιπλέον δυνατότητες που μπορείτε να αξιοποιήσετε μέσω διαδικτύου

Φυσικά κάθε ιστοσελίδα μπορεί να διαθέτει και να αξιοποιεί με σωστό και αποτελεσματικό τρόπο εξειδικευμένα διαδικτυακά εργαλεία, αναλόγως του περιεχομένου της (αναφέρουμε ενδεικτικά)

  1. e-booking πλατφόρμα για διαδικτυακές κρατήσεις (για ξενοδοχεία, ενοικιάσεις αυτοκινήτων, σκαφών, εστιατόρια κλπ) και channel manager για εύκολη και ασφαλή διαχείριση πολλών OTA (Online Travel Agencies)
  2. Ειδική delivery platform για παροχή παραγγελίες μέσω διαδικτύου για πιτσαρίες και εστιατόρια που προσφέρουν υπηρεσίες delivery, ανθοπωλεία κλπ.
  3. E-learning πλατφόρμα για πανεπιστήμια, φροντιστήρια, εκπαιδευτικούς, ΚΕΚ, κλπ που θέλουν να προσφέρουν εκπαίδευση κάθε είδους εξ αποστάσεως
  4. Online meeting πλατφόρμα (webinars platform) για κάθε είδους εκπαιδευτικό οργανισμό που θέλει να διοργανώνει live εξ αποστάσεως σεμινάρια ή μαθήματα, αλλά και για εταιρίες που θέλουν να διαθέτουν δικό τους σύστημα τηλεδιασκέψεων
  5. Παρουσίαση θέας, χώρων, εκθέσεων κλπ με εφαρμογές εικονικής περιήγησης (virtual tour 360o)
  6. Προσθήκη forum ή λειτουργίας social media στην ιστοσελίδα σας. Αφορά επιχειρήσεις με εξειδικευμένα προϊόντα (π.χ. είδη μοντελισμού ή φωτογραφίας κλπ) που αποτελούν χόμπι και έχουν πολλούς πελάτες που θα ήθελαν να ανταλλάσσουν πληροφορίες, να συζητούν κλπ.
  7. Εφαρμογή client manager για online διαχείριση πελατολογίου

 

 

Άρθρα για marketing «iservices»

 

Απαντήστε

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.