Συγκεντρώσαμε, προς γνώση και συμμόρφωση, τα 13 πιο συχνά λάθη που συναντάμε στις εταιρικές Facebook σελίδες!

Είναι πλέον αδιανόητο για μια εταιρεία ή brand να μην έχει σελίδα στο Facebook! Εάν ένας χρήστης ψάξει στο Facebook για μια εταιρεία που τον ενδιαφέρει και δεν βρει την αντίστοιχη σελίδα, δεν θα σχηματίσει και την καλύτερη εντύπωση, αφού θα υποθέσει ότι κάτι δεν πάει καλά.

Με βάση τα παραπάνω, υποθέτουμε ότι έχετε ήδη δημιουργήσει μια εταιρική σελίδα και μαθαίνετε σταδιακά όλες τις δυνατότητες που σας παρέχει το Facebook για την προβολή των προϊόντων ή των υπηρεσιών σας. Όμως, όταν ξεκινάει κανείς να ασχολείται με το Facebook marketing, μπορεί να κάνει ορισμένα λάθη, τα οποία ευτυχώς διορθώνονται εύκολα. Ακολουθούν 13 από αυτά:

Λάθος #1: Έχετε φτιάξει προσωπικό προφίλ για την εταιρεία σας και όχι σελίδα.

Το μεγαλύτερο «αμάρτημα» που μπορείτε να διαπράξετε στο δημοφιλές μέσο κοινωνικής δικτύωσης. O κανόνας που πρέπει να θυμάστε πάντα; Τα προσωπικά προφίλ είναι για τους ιδιώτες και οι Facebook σελίδες είναι για τις επιχειρήσεις!

Λάθος #2: Αγνοείτε τα μηνύματα, τα σχόλια και τα posts των χρηστών.

Αντιμετωπίζετε τη σελίδα σας στο Facebook σαν μια απλή βιτρίνα; Δεν δίνετε σημασία στους χρήστες που αλληλεπιδρούν με το περιεχόμενό της, εκφράζουν την άποψή τους ή ζητούν να τους εξυπηρετήσετε; Μέγα λάθος! Το Facebook, όπως και οι υπόλοιπες πλατφόρμες social media, απαιτεί να είστε social. Εάν αγνοείτε τον κόσμο που επιλέγει να επικοινωνήσει μαζί σας μέσω της σελίδα σας, δεν μπορείτε να κερδίσετε την εμπιστοσύνη τους, να χτίσετε μια σχέση μαζί τους και να αυξήσετε τις πιθανότητες να αποκτήσετε νέους πελάτες!

Λάθος #3: Δεν δίνετε σημασία στα αρνητικά σχόλια.

Facebook Business Page
Facebook Business Page

Είναι γνωστό ότι μια μερίδα του κοινού χρησιμοποιεί το Facebook για να κάνει μόνο αρνητική κριτική σε σελίδες. Σε αυτήν την περίπτωση, όταν κάποιος εκφράζει -με κόσμιο πάντα τρόπο- τη δυσαρέσκειά του για την εταιρεία σας και εσείς επιλέγετε να μην του απαντήσετε και να μην προσπαθήσετε να του αλλάξετε τη γνώμη, τότε το μήνυμα που περνάτε στο κοινό της σελίδας σας είναι ότι δεν ενδιαφέρεστε για τις απόψεις τους και δεν μπορείτε να διαχειριστείτε την αρνητική κριτική.

Λάθος #4: Ανεβάζετε link τα οποία δεν έχουν κάποια δική σας περιγραφή.

Όταν βάλετε ένα link σε ένα καινούργιο post της σελίδας σας, βλέπετε ότι το Facebook τραβάει αυτόματα τα meta data, κοινώς μια εικόνα και μια μικρή περιγραφή της σελίδας στην οποία οδηγεί. Η δουλειά σας όμως δεν πρέπει να τελειώνει εδώ και να πατάτε απλά «Δημοσίευση»!

Για να κάνετε τα posts σας πιο ελκυστικά, αλλά και για να ενισχύσετε την κατάταξη της εταιρείας σας στις σελίδες αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης, θα πρέπει να προσθέσετε δυο λόγια σχετικά με το τι θα δει ο χρήστης που θα πατήσει το link. Επίσης. χρησιμοποιείστε λέξεις-κλειδιά για καλύτερα αποτελέσματα και αφαιρέστε το URL από την περιγραφή σας για ένα λιγότερο φορτωμένο οπτικά post.

Λάθος #5: Ανεβάζετε μόνο στατικές εικόνες.

Ο αλγόριθμος που καθορίζει τι βλέπουν οι χρήστες του Facebook στο timeline τους αλλάζει διαρκώς. Μετά την πρόσφατη στρατηγική στροφή του Facebook προς το video, πλέον το μεγαλύτερο organic reach ανήκει στα video posts και όχι στις αναρτήσεις στατικών φωτογραφιών. Συνεπώς, εάν ανεβάζετε αποκλειστικά στατικές εικόνες στην εταιρική σας σελίδα, το πιο πιθανό είναι ότι αυτές οι αναρτήσεις δεν εμφανίζονται στο timeline πολλών χρηστών που σας έχουν κάνει Like. Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει από εδώ και πέρα να ανεβάζετε μόνο video, σημαίνει όμως ότι θα πρέπει να πειραματιστείτε με διάφορα φορμάτ αναρτήσεων για να βρείτε τι είναι αυτό που έχει απήχηση στο δικό σας κοινό.

Λάθος #6: Οι αναρτήσεις σας είναι μακροσκελείς.

Στην περίπτωση του αριθμού των χαρακτήρων που χρησιμοποιείτε στις περιγραφές των αναρτήσεών σας ισχύει ότι αναφέρθηκε και παραπάνω: θα πρέπει να δοκιμάσετε μικρά και μεγάλα σε έκταση post και να δείτε ποια μορφή οδηγεί σε μεγαλύτερο engagement.

Σύμφωνα πάντως με έρευνα του Jeff Bullas, ο οποίος είναι ένας από τους πιο γνωστούς social media experts, τα posts που περιλαμβάνουν λιγότερους από 80 χαρακτήρες σε σελίδες εταιρειών λιανικής πώλησης σημείωσαν 66% περισσότερο engagement σε σχέση με πιο μακροσκελείς αναρτήσεις, ενώ τα posts που έχουν μέχρι 40 χαρακτήρες οδηγούν στο υψηλότερο engagement.

Λάθος #7: Ανεβάζετε εικόνες που δεν είναι στις σωστές διαστάσεις για το Facebook.

Θολές, με εμφανή pixels, τραβηγμένες… Εάν ένας από τους προηγούμενους χαρακτηρισμούς θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για να περιγράψει τα εικαστικά της σελίδας σας, τότε το πιο πιθανό είναι ότι δεν είναι στις προτεινόμενες διαστάσεις του Facebook. Μάθετε ποιες είναι οι σωστές διαστάσεις εικόνων για τα social media, ανανεώστε την εικόνα της σελίδας σας και δείτε τα Likes να αυξάνονται αισθητά.

Λάθος #8: Ανεβάζετε clickbait περιεχόμενο!

Ανεβάζετε link που οδηγούν σε άρθρα με εντυπωσιακούς τίτλους, τα οποία έχουν φτιαχτεί μόνο για να προσελκύουν click, κοινώς σε websites με clickbait περιεχόμενο; Καλό θα ήταν να μην το επιχειρήσετε ξανά, καθώς το 80% των χρηστών του Facebook δήλωσε ότι προτιμά να βλέπει τίτλους άρθρων στο timeline τους που να μπορούν να τους βοηθήσουν να αποφασίσουν εάν θέλουν να διαβάσουν ή όχι ένα άρθρο χωρίς να το ανοίξουν. Μην ρίχνετε «δολώματα» στο κοινό σας, δώστε τους ξεκάθαρο περιεχόμενο που απαντάει στις απορίες και ικανοποιεί τις ανάγκες τους, βοηθώντας τους έτσι στο να σχηματίσουν μια θετική εντύπωση για την εταιρεία ή το brand σας.

Λάθος #9: Ποστάρετε μόνο σε ώρες εργασίας.

Προγραμματίστε τις επόμενες αναρτήσεις σας τις απογευματινές/βραδινές ώρες (17:00 – 01:00), καθώς συγκεντρώνουν 11% περισσότερα interactions σε σχέση με αναρτήσεις που γίνονται σε ώρες εργασίας (08:00-17:00) και 29% περισσότερα interactions σε σχέση με posts που ανεβαίνουν μέσα στο διάστημα 01:00 – 08:00, σύμφωνα με έρευνα της TrackMaven. Επίσης, μην ξεχνάτε τα Σαββατοκύριακα, γιατί τις Κυριακές οι αναρτήσεις σελίδων συγκεντρώνουν 25% περισσότερα Likes, shares και comments, σε σχέση με posts που ανεβαίνουν την Τετάρτη.

Λάθος #10: Κάνετε πολύ συχνές αναρτήσεις.

Δεν εννοούμε ότι είναι λάθος να ανανεώνετε σε τακτική βάση το περιεχόμενο της σελίδας σας και να μην αφήνετε μεγάλα χρονικά κενά ανάμεσα στις αναρτήσεις σας. Αυτό που είναι λάθος είναι να «βομβαρδίζετε» διαρκώς το κοινό σας με περιεχόμενο. Έχετε λοιπόν από εδώ και πέρα στο μυαλό σας το εξής όταν ετοιμάζετε τις αναρτήσεις σας: ποιότητα > ποσότητα!

Λάθος #11: Δεν χρησιμοποιείτε τις επιλογές διαφήμισης που παρέχει το Facebook.

Το οργανικό reach του Facebook δυστυχώς εμφανίζει διαρκώς πτωτική τάση. Γι’ αυτό τον λόγο, όλο και περισσότερες εταιρείες στρέφονται προς τις διαθέσιμες επιλογές διαφήμισης που παρέχει για να μπορέσουν να τραβήξουν στοχευμένα την προσοχή του κοινού που τους ενδιαφέρει. Εάν δεν έχετε ασχοληθεί ακόμα με τα Facebook ads, χάνετε την ευκαιρία να προβάλετε το περιεχόμενό σας σε ανθρώπους που έχουν επισκεφτεί το website σας, έχουν εγγραφεί στο newsletter σας ή έχουν παρόμοια ενδιαφέροντα με τους υπάρχοντες fans σας. Μπορείτε επίσης να αυξήσετε τα Likes της σελίδας σας, αλλά και τα conversions του εταιρικού σας site. Αρκεί βέβαια να διαλέξετε την κατάλληλη καμπάνια και να δημιουργήσετε ένα διαφημιστικό πλάνο, το οποίο θα πρέπει να αναπροσαρμόζετε ανάλογα με τα αποτελέσματα των ενεργειών σας.

Λάθος #12: Μπερδεύετε το προσωπικό προφίλ σας με την εταιρική σας σελίδα.

Αυτό είναι ένα κλασικό λάθος που έχουμε κάνει όλοι κατά καιρούς. Για να το αποφύγετε, δεν πρέπει να βιάζεστε όταν ανεβάζετε posts ή απαντάτε σε σχόλια στο εταιρικό σας προφίλ, αλλά να σιγουρεύεστε πρώτα ότι απαντάτε από τον εταιρικό λογαριασμό σας και όχι ως απλός χρήστης μέσω του προσωπικού σας προφίλ.

Λάθος #13: Έχετε πολλά προσωπικά προφίλ στο Facebook.

Όπως θα γνωρίζετε ήδη, οι εταιρικές σελίδες δημιουργούνται μέσω ενός προσωπικού προφίλ στο Facebook. Εάν θέλετε να δημιουργήσετε μια νέα εταιρική σελίδα, δεν χρειάζεται και δεν πρέπει να φτιάξετε άλλο ένα προσωπικό προφίλ, καθώς αυτό είναι ενάντια στους κανονισμούς του Facebook, το οποίο άπαξ και αντιληφθεί ότι έχετε παραπάνω από ένα προσωπικά προφίλ, θα προβεί στο κλείσιμό τους. Συνέπεια αυτού θα είναι φυσικά να κλείσουν και οι εταιρικές σελίδες που είναι συνδεδεμένες με τα προφίλ αυτά και να πρέπει να ξεκινήσετε από την αρχή. Αν πάλι έχετε δημιουργήσει δυο σελίδες για την εταιρεία σας επειδή το κοινό σας είναι και ξενόγλωσσο, θα ήταν καλύτερο και πιο εύκολα διαχειρίσιμο να αποκτήσετε μια Global Page, αφού επικοινωνήσετε πρώτα με το Facebook. Ο κανόνας εδώ είναι: όσο λιγότερα τόσο καλύτερα!

 

16 Νοε 2017

Αρθρογράφος: Γιώργος Αρναούτογλου 

Please follow and like us:

Απαντήστε